Lyskraft i samarbete

Jyty spelar smidigt på många spelplaner och gör djärva spelöppningar till sina medlemmars förmån. Vi nöjer oss inte med att bara säkra då du behöver hjälp. Vi strävar också till att förutsäga så att otrygga situationer inte uppstår.

Jyty verkar nära dig oberoende av var i Finland du bor. Vi fungerar som en länk mellan arbetsmarknaden och arbetstagaren i alla situationer: Vi sköter om kollektivavtal, vi förhandlar aktivt om bättre arbetsvillkor och vi skapar ett skyddsnät för den enskilde arbetstagaren. Tillsammans är vi alltid starkare – så anslut dig till Jyty nu!

10 orsaker att höra till fackförbundet

Varför lönar det sig för mig att vara fackförbundsmedlem? Vilken nytta och vilka förmåner får jag som förbundets medlem?

Dina medlemskapsförmåner

• Yrkesmässig intressebevakning. Dina löne- och andra arbetsförhållandesaker främjas och utvecklas aktivt.
  • Du får förtroendemannens tjänster och arbetsförhållanderådgivning på din arbetsplats
  • Du får kostnadsfri avtals- och rättshjälp för problem i arbetslivet
  • Din trygghet är garanterad i permitterings- och arbetslöshetssituationer
  • Din medlemsavgift är förmånligare än i många förbund
  • Du får en rättsskydds- och ansvarsförsäkring

Andra trevliga förmåner med medlemskortet

• Som Jyty-medlem kan du utveckla dig på kurser i mångsidig utbildning. På utbudet står både studier som leder till examen och yrkesmässig vidareutbildning.
  • En kostnadsfri försäkring för olycksfall på fritiden och resenärsförsäkring samt rabatter på IF:s andra försäkringar, t ex marknadens förmånligaste Primus-livförsäkring.
  • Effektiv yrkesmässig information, bl a förbundets egna Jyty-tidning
  • Jyty är aktivt vid många evenemang, mässor och seminarier
  • Du drar nytta av förmånliga semester- och rekreationsobjekt, bl a semesterstugor
  • Du får rabatter hos våra olika samarbetspartners, bl a banker, servicestationer och resande