Jäsentutkimukset

Teemme jäsenistölle erilaisia jäsenkyselylä pitkin vuotta. Kyselyt saattavat koskea esimerkiksi jotakin tiettyä sopimusalaa, ammattiryhmää tai ajankohtaista työelämään liittyvää aihetta.

Koko jäsenistöä koskevan laajan jäsentutkimuksen teemme neljän vuoden välein. Jäsentutkimuksessa selvitetään mm. jäsenistön rakennetta, näkemyksiä työelämästä sekä mielipiteitä liiton toiminnasta. Jäsenkyselyiden tietojen pohjalta saadaan analysoitua tietoa liiton kehittämiseksi.

Jäsentutkimuksien avulla seurataan myös, miten mielipiteet ovat muuttuneet vuosien varrella. Kyselyt toimitetaan jäsenille sähköisesti jäsenrekisterissä olevien tietojen perusteella.

Tuorein laaja jäsentutkimus toteutettiin toukokuussa 2016 ja se julkaistiin liittovaltuuston järjestäytymiskokouksen yhteydessä 24.11.2016. Tutkimus toteutettiin sähköpostikyselynä kaikille niille Jytyn jäsenille, joilla on sähköpostiosoite jäsenrekisterissä. Tuloksista toimitettiin raportti, yhteenveto ja infografiikka. Lisäksi tutkimuksesta tiedotettiin laajasti tiedotusvälineille ja jäsenille.

Seuraava laaja jäsenkysely tullaan tekemään alkusyksystä 2020 ja tulokset julkaistaan loppuvuodesta liittovaltuuston järjestäytymiskokouksessa.

Jäsentutkimukset 2020

Koronan työelämävaikutukset-jäsenkysely

Lähetimme koko jäsenistölle kyselyn koronatilanteen vaikutuksista työelämään maaliskuun lopulla. Kyselyyn vastattiin ahkerasti ja saimme lähes 5000 vastausta. Alla olevista linkeistä löytyy tietoa kyselyn tuloksista.

Tiedote koronakyselyn tuloksista

Koronakyselyn kooste verkkolehdessä

Etätyö otti koronan vuoksi huiman loikan- Verkkolehden juttu jäsenkyselyyn perustuen

Kirjastoalan jäsenkysely koronan vaikutuksista