NUORI 2019 -fiiliksiä Turusta

Jytyläinen 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja
ja Jytyn tulevaisuustyöryhmän jäsen Laura Vuola
sekä Jytyn työmarkkina-asiamies Veli Vähämäki
olivat mukana Jytyn osastolla.

NUORI2019 – valtakunnalliset nuorisotyöpäivät oli osallistujamäärältään vuoden 2019 merkittävin nuorisoalan suurtapahtuma. Jyty toimi tapahtuman pääyhteistyökumppanina.

Tapahtuma järjestettiin Turun Logomossa 27.–28.3.2019, ja Allianssin tietojen mukaan osallistujia oli yhteensä lähes 1600.

Jytyllä oli oma messuosasto NUORI2019-tapahtumassa Logomossa. Osastolla pystyi osallistumaan kilpailuun, oli mahdollisuus tutustua Jytyn järjestö- ja nuorisotyön ammattialaryhmän jäseniin sekä kysyä mielen päällä olevia kysymyksiä Jytyn edustajilta.

Keskiviikkona 27.3. Logomon Humak-salissa oli Jytyn luento Työehdot nuorisotyön työpaikoilla. Luennolla osallistujat saivat perustietoa työehdoista kunnissa ja yksityisellä sektorilla. Samalla oli mahdollisuus kysyä ammattiliiton lakimieheltä askarruttavia kysymyksiä työsuhteista ja työsuhteiden ehdoista. Luennon pitivät Jytyn työmarkkinalakimies Heikki Wilén ja työmarkkina-asiamies Veli Vähämäki

Lisäksi Allianssi ja Humanistinen ammattikorkeakoulu toteuttavat yhdessä sosiaalisen median kampanjan, jossa nostetaan esille, kuinka oppilaitoksen alumnit kokevat tapahtuman kantavan teeman eli yhteistyön. Lisäksi alumnit kertovat minkälaisia yhteistyön mahdollisuuksia opinnot ovat heille mahdollistaneet. Jyty on tässä kampanjassa mukana.