​​​​​​​​​​

Sihteeri- ja hallintotyö

Sihteeri-ja_hallintotyo¦ê_ppt.jpgAsiat tuppaavat järjestymään. Eivät tosin itsestään, vaikka niin helposti kuvittelemmekin. Kaiken takana on nimittäin aina joku, joka hoitaa ja järjestää. Joku, jolla langat pysyvät tiukasti käsissä kaaoksenkin keskellä. Keitä nämä ihmiset sitten ovat? Sihteeri- ja hallintotyön ammattilaisia. Hyvän työn tekijöitä. Lue heistä ja heidän työehdoistaan lisää oheisesta oppaasta.

Hallinto- ja toimistotyön luonne on muuttunut tietoyhteiskuntakehityksen vuoksi. Esimerkiksi sihteerien ammatilliset vastuut ovat kasvaneet kuntien sähköisten palveluiden laajentuessa. Sihteerien osaaminen perustuu ammatti- ja erikoisammattitutkintoihin, tradenomin kaltaisiin ammattikorkeakoulututkintoihin sekä näyttötutkinnoin osoitettuun osaamiseen. Hallinto- ja toimistotyöhön ja sihteeriksi voi opiskella joustavasti myös aikuisena ja työvoimapoliittisen aikuiskoulutuksen tuella.

Koska sihteeri- ja hallintotyötä tehdään niin julkisorganisaatioissa kuin elinkeinoelämässä ja järjestöissäkin, työnteon ehdot määräytyvät monien erilaisten työehtosopimusten sekä henkilökohtaisten työsopimusten perusteella.

Jyty edistää vahvasti naisvaltaisen hallinto- ja toimistotyön palkkatasa-arvoa ja on myös aktiivinen koulutuspoliittinen keskustelija.

Lue lisää: Jytyn sihteeri- ja hallintotyön opas (pdf)

Ajankohtaista sihteeri- ja ha​​llintotyössä

Tapahtumia
Tiedotteita