​​​​​​​​​​​Nuoriso- ja järjestötyö

Nuoriso-ja_ja¦êrjesto¦êtyo¦ê_ppt.jpgMinä, minä ja minä. Siinä monen ihmisen tärkeysjärjestys. Heidän mielestään jokainen pitäköön huolen vain omista asioistaan. Onneksi on myös h​eitä, jotka tarpeen tullen huolehtivat toistenkin asioista. Heitä, jotka uskovat paitsi itseensä myös muihin. Keitä he sitten ovat? Nuoriso- ja järjestötyön ammattilaisia. Hyvän työn tekijöitä. Lue heistä ja heidän työstään lisää oheisesta oppaasta.

Nuoriso- ja järjestötyön ammattilaiset ovat usein kasvatus-, sosiaali-, hoiva-, ja koulutusalan toimijoita ja yhteistyökumppaneita. Moni ammatillinen koulutus tai ammattikorkeakoulu antaa tehtäviin hyvät valmiudet, ja erityisesti järjestötyössä korostuvat toimintaa ohjaavat arvot ja toiminnan yhteiskunnallinen tarkoitus.

​Alan työsuhteissa sovelletaan yleensä työehtosopimusta. Järjestötyössä kohtaa kuitenkin joskus työehtosopimuksettomuutta. Lisäksi alaan liittyy epätyypillisiä työsuhteita tai epävarmuutta toiminnan jatkuvuudesta, ja työ voi olla projektiluonteista. Siksi työntekijöiden kannattaa olla valppaana työehdoistaan, oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan.

Lue lisää: Jytyn nuoriso- ja järjestötyön opas 2017 (pdf)

Ajankohtaista nuoriso- ja järjestötyössä

Tapahtumia
Uutiskirjeitä

• Jytyn nuoriso- ja järjestötyön uutiskirje 1/2019
    Uutiskirjeen (22.3.2019) aiheina Jytyn osallistuminen Nuori2019 -nuorisotyöpäiville, ohjaamotoiminta, seikkailukasvatus Heinolan nuorisopalveluissa, 4H-järjestöjen toimihenkilöpäivät, työn korvaaminen leireillä ja retkillä sekä millaista on opiskella yhteisöpedagogiksi.
  • Jytyn nuoriso- ja järjestötyön uutiskirje 3/2018
    Uutiskirjeen (3.10.2018) aiheina mm. nuorisotyön viikko, nuorisotyön päivät ja muut ajankohtaiset tapahtumat. Lisäksi käydään läpi tehtävien vaativuutta palkkauksen perusteena,
  • Jytyn nuoriso- ja järjestötyön uutiskirje 2/2018
    Uutiskirjeen (1.6.2018) aiheina mm. koulunuorisotyö, etsivä nuorisotyö, järjestötyö, kesälomailijan muistilista sekä tunnelmia tapahtumista.
  • Jytyn nuoriso- ja järjestötyön uutiskirje 1/2018
    Uutiskirjeen (26.3.2018) aiheina mm. ajankohtaista tes-neuvotteluista, juttua järjestötyöstä ja kuntekosta sekä tunnelmia tapahtumista.

• Jytyn nuoriso- ja järjestötyön uutiskirje 2/2017
    Uutiskirjeen (16.6.2017) aiheina mm. ammatilliset opintopäivät, ajankohtaiset edunvalvonta-asiat sekä tunnelmia ja kuvia tapahtumista.

• Jytyn nuoriso- ja järjestötyön uutiskirje 1/2017
    Uutiskirjeen (1.3.2017) aiheina mm. työpaikkavierailut, uutiset, tapahtumat, työehtosopimukset ja työsopimuslain muutokset.
  • Jytyn nuoriso- ja järjestötyön ammattilaisten uutiskirje 1/2015
    Uutiskirjeessä (17.12.2015) aiheina mm. etsivät nuorisotyöntekijät, nuorisolaki, palkkaus, koulutukset ja työehtosopimukset.
  • Uutiskirje nuoriso- ja järjestötyön ammattilaisille 1/2014
    Jytyn ammattialauutiskirje nuoriso- ja järjestötyön ammattilaisille sekä alan opiskelijoille. ​
Tiedotteita
Jyty-lehti