Opiskelijajäsenyys on maksuton

Ammattiliitto Jytyyn ensimmäistä kertaa liittyvän päätoimisen tutkinto-opiskelijan jäsenyys on maksuton. Jytyn opiskelijajäsen opiskelee pääsääntöisesti ammatti- ja aikuisopistossa, urheiluopistossa, ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa. Myös lukiossa opiskeleva voi liittyä Jytyn opiskelijajäseneksi.

Opiskelijat ovat Jytyn täysivaltaisia jäseniä, joille kuuluvat samat jäsenedut kuin muillekin jäsenille. Opiskelija kuuluu Jytyyn oman opiskelupaikkakuntansa jäsenyhdistyksen tai Jytyn ammattialaa edustavan yhdistyksen kautta. Jos opiskelija työskentelee vähintään 18 tuntia viikossa, hän maksaa prosentuaalista jäsenmaksua, kuten muut työssä käyvät jäsenet.

Jos työskentelet opintojen ohella, voit liittyä jäseneksi myös Työttömyyskassa Aariaan. Kassan jäsenenä voit kerryttää ansiosidonnaisen työttömyysturvan edellyttämää työssäolo- ja jäsenyysehtoa, esimerkiksi kesätöissä. Opiskeleva jäsen voi saada myös harjoittelutukea.

Jytyn varsinainen jäsen joka aloittaa päätoimisen opiskelun tai on opintovapaalla ja ei saa opintojen aikana palkkaa, maksaa euromääräistä jäsenmaksua 5 € kuukaudessa.

Ilmoita muutoksista

Pidä jäsentietosi ajan tasalla jäsenen sähköisessä asiointijärjestelmässä Jässärissä. Kirjautuminen Jässäriin tapahtuu Jytyn nettisivulta ja edellyttää sähköpostiosoitetta, joka toimii käyttäjätunnuksena. Jos et pääse Jässäriin, ota yhteys Jytyn jäsenrekisteriin tai oman yhdistyksesi jäsenasiainhoitajaan jäsentietojesi tarkistamiseksi ja korjaamiseksi.

Lue lisää: Jäsenmaksu