Opiskelijat

Ammattiliitto Jyty vaikuttaa lähelläsi - opiskelitpa missä päin Suomea tahansa. Paikallisuus on vahvuutemme. Me jytyläiset olemme ammattilaisia sadoilla työpaikoilla ja autamme sinua suunnatessasi opintojasi tai suunnitellessasi työuraasi esimerkiksi kunnissa, kuntayhtymissä tai yksityissektorilla, kuten järjestöissä. Tapaat meidät, tulevat työkaverisi, opiskelupaikkakuntasi jytyläisessä yhdistyksessä ja Jytyn toiminnassa.

Ammattiliitto Jyty ja sen jäsenyhdistykset ovat aina myös sinu​a, nuorta ammattilaista, varten. Ammattiliiton jäsenyys ei ole ainoastaan perusoikeutesi työelämässä, vaan se kuuluu myös ammatilliseen kasvuusi ja kehitykseesi. Jytyn tuki ei ala vasta valmistuessasi.

Opiskelija saa  oman yhdistyksensä jäsenedut ja liiton kaikille jäsenille tarjoamat jäsenedut ja palvelut. Opiskelija voi valita yhdistyksekseen joko paikallisen jäsenyhdistyksen tai valtakunnallisen sopimusalayhdistyksen. Katso Jytyn kaikki yhdistykset​.

Liity Jytyn jäseneksi!

Jytyn jäseneksi voi liittyä ensimmäistä kertaa Jytyyn ja sen jäsenyhdistykseen liittyvä päätoiminen tutkinto-opiskelija. Jytyläiset opiskelevat useimmiten ammattikorkeakouluissa tai yliopistoissa sekä ammatti- ja aikuisopistoissa. Myös lukiossa opiskelevat voivat liittyä Jytyyn.

Ammattiliitto Jytyssä on 176 paikallista ja valtakunnallista jäsenyhdistystä. Opiskelija kuuluu opiskelu- tai kotipaikkakuntansa tai valtakunnallisen yhdistyksen jäsenenä ammattiliitto Jytyyn. Opiskelijajäsenyys on maksuton. Opiskelijat ovat täysivaltaisia jäseniä yhdistyksissään. ​

Liity Jytyn jäseneksi täyttämällä sähköinen liittymislomake, jonka jälkeen pääset kirjautumaan Jytyn jäsenen sähköiseen asiointijärjestelmään Jässäriin. Jos sinulla on voimassa oleva työsuhde tai aloitat työssä opintojesi ohella, liity samalla myös Työttömyyskassa Aariaan huolehtiaksesi ansiosidonnaisesta työttömyysturvastasi.

Sinun ei tarvitse tietää Jytyn jäsenyhdistyksen nimeä, vaan jäsensihteerimme ohjaa sinut automaattisesti oikeaan yhdistykseen. Useat Jytyn jäsenyhdistykset tiedottavat toiminnastaan ja eduistaan myös omilla verkkosivuillaan.

Opiskelija, päivitä jäsentietosi

Ilmoita työskentelystäsi tai valmistumisestasi jäsenen sähköisessä asiointijärjestelmässä Jässärissä. Ilmoita myös, jos työsi muuttuu tai päättyy.