Luottamusmiesvaalit 2020 - Asetu ehdolle!

Jytyn luottamusmiesvaalit 2020 järjestetään marraskuun loppuun mennessä lähes kaikilla jytyläisillä työpaikoilla. Vaaleissa valitaan pääluottamusmiehet ja luottamusmiehet sekä heidän varaedustajansa. Luottamusmiesten toimikausi on liittohallituksen päätöksellä neljä vuotta 1.1.2021–31.12.2024. Luottamusmiehenä sinulla on mahdollisuus vaikuttaa merkittävässä tehtävässä niin oman ammattiliittosi kuin työyhteisösi ytimessä.

Oletko sinä Jytyn uusi luottamusmies?

Jytyn luottamusmies toimii työpaikallasi sinun ja muiden jytyläisten edunvalvojana ja asiantuntijana työelämään liittyvissä kysymyksissä. Luottamusmies valvoo työpaikalla, että työnantaja noudattaa sovittuja sopimuksia ja palvelussuhteen ehtoja. Luottamusmiehen työ on hieno näköalapaikka, jossa on mahdollista vaikuttaa työpaikallasi tapahtuviin asioihin ja olla työkavereidesi tukena eri tilanteissa. Jytyn luottamusmiehenä saat jatkuvaa koulutusta asiantuntijan tehtäviin ja alueellinen tukiverkosto auttaa tehtävän perehdyttämisessä. Tässä työssä et jää yksin!

Vaalien järjestäminen ja äänestäminen

Jytyn yhdistyksen nimeämä vaalitoimikunta järjestää luottamusmiesvaalit työpaikalla ja ohjeistaa vaalien käytännön järjestelyistä. Äänioikeutettuja luottamusmiesvaalissa ovat kaikki ne Jytyn jäsenet, jotka ovat vaalin toimittamisajankohtana palvelussuhteessa työnantajaan. Apuvälineenä vaaleissa on sähköinen äänestysjärjestelmä, jonka avulla on helppoa ja nopeaa järjestää luottamusmiesvaalin äänestys. Vaalitoimikunta huolehtii vaalien tiedotuksesta siten, että jokainen jytyläinen työpaikalla tietää luottamusmiesvaalista ja jokaisella on mahdollisuus asettua ehdolle sekä äänestää.

Kiinnostuitko luottamustehtävästä – asetu ehdolle!

Ota yhteyttä omaan yhdistykseesi tai liiton alueelliseen toimipisteeseen, niin kerromme lisää luottamusmiehen tehtävästä ja neuvomme, kuinka haet ehdokkaaksi.

Vaalien ohjeet ja materiaalit:

Jytyn luottamusmiesvaaliohjeistus on päivitetty tulevia vaaleja varten. Vaaliohjeesta on tehty omat versiot kunta-alalle ja yksityisaloille. Liitteet ovat samoja molemmissa ohjeissa.

Kunta-ala

Yksityisalat

Voit myös ladata luottamusmiesvaaliohjeet kokonaisena pakettina liitteineen: