Tarkista ja päivitä jäsentietosi Jässärissä

On tärkeää saada ajan tasalle jäsenten voimassa olevat työsuhdetiedot ja yhteystiedot. Koko liiton toiminta perustuu ajantasaiseen jäsenrekisteriin, jonka avulla tiedämme, ketä jäseniä on kullakin työnantajalla, työpaikalla sekä millä ammattinimikkeellä ja sopimusalalla. Jäsenviestinnän kannalta olennaista on päivittää ajantasaiset yhteystiedot eli osoitteet, puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet. Jäsentiedot päivitetään jäsenten sähköiseen asiointipalveluun Jässäriin.

Miksi työsuhdetiedot ja yhteystiedot ovat tärkeitä?

Työsuhdetietojen ja yhteystietojen ajan tasalla pitäminen on erittäin tärkeää työtaistelutilanteessa, jolloin tiedotamme jäsenille suoraan sähköpostitse ja tarvittaessa tekstiviestein jäsenrekisterin tietojen perusteella. Jos jäsenen työsuhdetiedot tai yhteystiedot eivät ole oikein jäsenrekisterissä, liiton viestintä ei tavoita jäsentä suoraan, jolloin jäsen ei saa esimerkiksi tärkeitä toimintaohjeita.

Lisäksi työsuhdetiedot ja yhteystiedot ovat tärkeitä tiedotettaessa mm. ammattialatoiminnasta, jäseneduista, jäsenkoulutuksesta, alueellista tapahtumista ja tilaisuuksista.

Tarkista nämä tiedot Jässärissä?

1. Mene kohtaan "Jäsentiedot" ja sieltä kohtaan "Henkilötiedot". Tarkista ja tarvittaessa lisää tai muuta yhteystietoihin a) osoite, b) puhelinnumero ja c) sähköpostiosoite. Rastita kohdasta "Jäsenposti" se yhteystieto, johon haluat jäsenviestintää. Jäsentiedotuksessa käytetään vain niitä yhteystietoja (osoite, puhelinnumero ja s-postiosoite), jotka on valittuna "jäsenpostiksi". Liiton aktiivit (esim. yhdisten toimihenkilöt tai luottamusmiehet) voivat valita erikseen "tehtäväpostin", jota käytetään johonkin liiton tehtävään liittyvään viestintään. Jos muutat tai lisäät tietoja, paina lopuksi tallenna.

2. Mene kohtaan "Jäsentiedot" ja sieltä kohtaan "Työsuhteet". Työsuhdetietoihin täytyy lisätä pakollisina tietoina a) työnantaja, b) työpaikka, c) jäsenmaksun maksutapa, d) ammatti, e) sopimusala ja f) työsuhteen alkamispäivä. Tarkista ja tarvittaessa korjaa tiedot nykyistä työsuhdetta vastaavaksi. Vanhoja työsuhteita (niitä, jotka eivät ole enää voimassa) ei tarvitse lisätä. Jos muutat tai lisäät tietoja, paina lopuksi tallenna. Työsuhdetiedot tallennettuasi jäsenrekisteri vielä vahvistaa muutetut tiedot.

Kirjautuminen Jässäriin

1) Jässäriin kirjaudutaan Jytyn sähköisistä asiointipalveluista, jonne linkki löytyy Jytyn nettisivuilta etusivun vasemmasta yläkulmasta.

2) Tarvittaessa lue kirjautumisohjeet tai katso ensikirjautumisen ohjevideo.

3) Ongelmatilanteissa (kirjautumisongelmat) soita päivityskampanjan palvelunumeroon 040 610 3353 (arkisin kello 9–15) tai kirjoita sähköpostia osoitteeseen jytykampanja@jytyliitto.fi.

Tutustu kirjautumisohjeisiin ennen kuin otat yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.