Jäsenvakuutukset

Jyty on ottanut jäsentensä turvaksi erittäin kattavan vakuutusturvan vakuutusyhtiö Ifistä. Jytyn jäsenenä sinulla on tapaturmavakuutus, matkustajavakuutus, vastuuvakuutus ja oikeusturvavakuutus. Lisäksi saat Ifiltä muita rahanarvoisia etuja perheesi vakuutusturvan parantamiseksi. Liiton jäsenkortti toimii vakuutuskorttinasi, johon on painettu vakuutuk-
sen numero ja tiedot. Lue liiton jäsenten vakuutusturvasta ja tarkat vakuutusehdot Ifin nettisivuilta: www.if.fi/jyty

VAPAA-AJAN TAPATURMA- JA MATKUSTAJAVAKUUTUS

Vakuutettuina ovat liiton kaikki alle 68-vuotiaat työvoimajäsenet ja toimihenkilöt, jotka asuvat vakinaisesti kalenterivuosittain yli kuusi kuukautta Suomessa ja joiden vakinainen kotipaikka on
Suomessa ja jotka kuuluvat Suomen sairausvakuutuslain piiriin. Vakuutusturva on voimassa sen vuoden loppuun, jolloin vakuutettu täyttää 68 vuotta tai jää eläkkeelle.

Tapaturmavakuutuksesta korvataan vapaa-aikana sattuneita tapaturmia, mikäli niitä ei korvata johonkin lakiin perustuen. Tapaturmavamman hoitokulukorvaus on enintään 6 638 euroa tapaturmaa kohti. Omavastuu on 50 euroa. Korvaus pysyvästä haitasta on enintään 31 041 euroa tapaturmaa kohti.

Matkustajavakuutus on voimassa enintään 45 vuorokautta kunkin yksittäisen vapaa-ajan koti- tai ulkomaanmatkan alkamisesta. Vakuutetun vanhempansa ja isovanhempansa mukana samalla matkalla matkustavat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset sisältyvät vakuutukseen. Matkustajaturvasta korvataan myös matkan peruuntumis- ja keskeytyskuluja sekä matkalta myöhästymisen aiheuttamia kuluja. Lue lisää Jytyn vakuutusturvasta ja tarkat vakuutusehdot Ifin nettisivuilta: www.if.fi/jyty

VASTUU- JA OIKEUSTURVAVAKUUTUS

Jäsenetuihisi kuuluu ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus vahinkovakuutusyhtiö Ifissä. Vakuutettuina ovat liiton jäsenet omassa työ- ja virkasuhteessaan sekä myös opiskelijajäsenet työharjoitteluun liittyvissä asioissa. Vastuu- ja oikeusturvavakuutus on voimassa, kun jäsenyys on vahinkotapahtuman sattuessa kestänyt vähintään kuusi kuukautta.

Vastuuvakuutuksesta korvataan henkilö- ja esinevahinkoja, jotka ammatissasi virheellä tai laiminlyönnillä aiheutat työnantajallesi, työtoverillesi tai sivulliselle henkilölle ja josta lain mukaan olet korvausvastuussa. Vastuuvakuutuksen korvauksen enimmäismäärä henkilö- ja esinevahingoissa on 60 000 euroa. Omavastuu on 100 euroa. Oikeusturvavakuutus korvaa asianajo- ja oikeudenkäyntikulut työ- ja virkasuhteeseen liittyvissä riita- ja rikosasioissa sekä hallintomenettelynä tai hallintolainkäyttönä käsiteltävissä asioissa. Oikeusturvavakuutuksen enimmäiskorvausmäärä on 15 000 euroa. Omavastuu on jokaisessa vahinkotapahtumassa 200 euroa.

Ole yhteydessä Jytyn lakimieheen ennen kuin haet vastuuvakuutukseen tai oikeusturvavakuutukseen liittyvää päätöstä. Vastuu- ja oikeusturvavakuutus on voimassa Pohjoismaissa. Lue lisää Jytyn vakuutusturvasta ja tarkat vakuutusehdot Ifin nettisivuilta: www.if.fi/jyty

MUITA IFIN VAKUUTUSETUJA

Ifin asiakkaana saat rahanarvoisia etuja, mm. alennusta vakuutusmaksuistasi If Etuohjelmassa 11–16 %. Ifin asiakkaana saat automaattisesti oman If Sopimuksesi, jonka alle kootaan kaikki vakuutuksesi. Näin näet kaikki vakuutuksesi samalla vakuutuskirjalla ja voit maksaa ne yhdellä laskulla 1, 2, 4 tai 12 kertaa vuodessa.

Hyödynnä myös reilut Primus-jäsenetusi! Suomen edullisin Primus-henkivakuutus ja -tapaturmavakuutukset ovat järjestösi sinulle neuvottelema etu. Vakuutus antaa turvaa sekä sairauden että tapaturman aiheuttaman kuoleman varalle.

Nyt saat liikkuvan lapsen tapaturmavakuutuksen noin 3 eurolla kuukau-dessa. Vakuutus on voimassa alle 25-vuotiailla 24/7 ja kattaa myös kilpaurheilussa sattuneet tapaturmat 18 ikävuoteen asti. Aina ilman omavastuuta. Tutustu muihin Ifin vakuutusetuihin osoitteessa www.if.fi/jyty ja hyödynnä jäsenetusi osoitteissa henkivakuutuskuntoon.fi ja lapsenturva.fi.

KUINKA HAET KORVAUSTA?

Jytyn jäsenenä olet vakuutettu vapaa-ajan matkustaja- ja tapaturmavakuutuksella. Ifin Omat sivut -verkkopalvelussa osoitteessa omatsivut.if.fi/ teet korvaushakemuksen muutamassa minuutissa.

Näin haet korvausta helposti

1. Kirjaudu pankkitunnuksillasi Ifin Omille sivuille osoitteessa if.fi/omatsivut
  2. Valitse sivun yläreunasta Omat vahingot. Omat vahingot -sivulla näet kaikki vahinkoihin liittyvät asiakirjat.
  3. Valitse vahinkoilmoitus, jonka haluat täyttää. Jos esimerkiksi ilmoitat sattuneesta tapaturmasta, niin valitse valikosta "Minä ja perheenjäseneni" vahinkoilmoituspohja nimeltä "Tapaturma: Ilmoita uudesta vahingosta tai täydennä kuluja aikaisemmin ilmoittamaasi vahinkoon".
  4. Täytä ilmoitus ja klikkaa lopuksi lähetä.

Useissa tapauksissa saat korvauspäätöksen heti. Muissa tapauksissa If ottaa sinuun yhteyttä.
Kuitteja tai tositteita ei tarvitse liittää vahinkoilmoitukseen, vaan If pyytää niitä tarvittaessa. Lisätietoja vahinkoasioista saat osoitteesta if.fi/henkilövahingot.

Kaikki vakuutusasiat yhdestä numerosta – myös viikonloppuisin

Voit myös soittaa Ifiin ja hoitaa vahinkoilmoituksen puhelimitse. Voit hoitaa sekä vakuutus- että korvausasiasi numerossa 010 19 19 19, ma–pe klo 8–20, la–su klo 10–16.