Ruka

​Ruka on Kuusamossa sijaitseva monipuolinen vapaa-ajanviettokeskus, jossa on säilynyt aito hiihtokeskuksen henki. Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jossa kausi kestää parhaimmillaan lokakuusta toukokuuhun. Jytyn jäsenet voivat vuokrata Rukalla jäsenetuhintaan kahta mökkiä, jotka ovat Rukanvuosseli ja Petäjätupa.

Vuokra-aika on sesonkiaikana yksi viikko, muina aikoina myös lyhyempiä jaksoja. Vaihtopäivä Rukalla on lauantai. Huoneiston hintaan eivät kuulu liinavaatteet eikä loppusiivous vaan niistä jokainen vastaa itse tai tilaa ne erikseen. Lomamökkien varaukset tehdään suoraan kohteesta ja lomaviikot täytetään siinä järjestyksessä, kun varauksia tulee. Kaikkien lomahuoneistojen majoitusvaraus on sitova.

Vuokrahinta sisältää talvikaudella 2 kpl viikon hissilippuja/huoneisto, arvoltaan yhteensä noin 400 €.

Majoitusvaraukset vuodelle 2021

Jytyn jäsenenä voit vuokrata viihtyisiä ja jäsenetuhintaisia lomahuoneistoja, joiden varausaika vuodelle 2021 alkaa 24.9.2020 klo 9.00. Ensimmäisen kahden viikon aikana 24.9.–8.10. varaavat ne jäsenet, jotka eivät ole aiemmin käyttäneet Jytyn lomamökkietua tai edellisestä varauksesta on kulunut 2 vuotta. Tämän jälkeen 9.10. alkaen varaus on mahdollista kaikille jäsenille. Ennen varausajan alkamista lähetettyjä varausviestejä ei huomioida.

Lomamökkien hinnat

Varaukset Rukalle

Rukan lomahuoneistoihin otetaan varauksia vastaan 24.9.–.8.10.2020 vain sähköpostitse.
Muina aikoina varauksia Rukalle otetaan niin puhelimitse kuin sähköpostitse. Rukan varauspalvelun puhelinnumero on 0400 346 921 ja sähköpostiosoite on hannes.tormanen@pp.inet.fi.
Sähköpostiviestiin tulee lisätä oma puhelinnumero yhteydenottoa varten.

Rukanvuosseli (57,5m2 + parvi)

Rukanvuosseli-mökki (max 6 henk.) on Itä-Rukan alueella sijaitseva kelohirsisen paritalon toinen pääty. Mökissä on tupakeittiö, sauna-pesuhuone, makuuhuone ja nukkumaparvi.(Nukkumaparvella on 4 petipaikkaa, parvelle jyrkät portaat) . Rukan viikko on la. klo. 14.00 – la klo. 10.00. HUOM! Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.

Petäjätupa (91,5m2 + 25m2)

Petäjätupa on erillinen hirsimökki Rukalla. Mökissä on 2 makuuhuonetta, tupakeittiö, tilava parvi, sauna ja pesuhuone, jossa wc. Lisäksi erillinen suksivarasto. Vuodepaikkoja 9  hengelle. Mökki sijaitsee vain 1 km Kelorinteeltä, hiihtoladuille on matkaa vain 200 m. Moottorikelkkareitille n. 1 km. Ydinkeskusta, Rantasipi Ruka, Safaritalo, Rukaklubi, Ravintola Piste ym. Rukan keskusaukion palvelut 1,5 km. Ski-Bussin pysäkille n.300m. Rukan viikko on lauantaista klo 14.00 la - klo 10.00.
HUOM! Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.