Varpu Hintsanen: Valo joka ei kadonnutkaan -webinaari (24.11.2021)

24.11.2021 17:00-19:00
Valtakunnallinen tapahtuma
Webinaari

​Tervetuloa mukaan Ammattiliitto Jytyn kirjastoalan webinaarin 24.11.2021 klo 17–19. Teamsin kautta pidettävän webinaarin luennoitsijana ja kirjailijavieraana toimii Varpu Hintsanen, joka kertoo ajatuksia esikoisteoksensa Valo, joka ei kadonnutkaan -kirjan kirjoittamisesta. Webinaarin tulee ilmoittautua ennakkoon alla näkyvästä linkistä.

Kun Varpu Hintsasen tytär Senja kuoli kahdeksanvuotiaana syöpään, henkisestä jaksamisesta luennoivan Varpun omat opit joutuivat kovimmalle mahdolliselle koetukselle. Kirja on paitsi lähes koko Varpun elämänmittainen selviytymistarina, se on myös Hintsasen uusioperheen tarina ja muistutus siitä, miten jokainen päivä pitäisi olla juhlapäivä. Se on kertomus surusta, mutta myös toivosta ja kiitollisuudesta. Se on omakohtainen tarina, joka auttaa jaksamaan mahdottomiltakin tuntuvien elämänkriisien keskellä.

Psykiatrisen sairaanhoitajan koulutuksen saaneen Varpu hintsasen viesti on selvä: emme voi valita, mitä meille tapahtuu, mutta voimme valita, miten tapahtuneeseen suhtaudumme. Valitsemmeko katkeruuden vai kiitollisuuden, toivon vai epätoivon, pimeyden vai pienet valonvälähdykset, jotka ajan myötä kasvavat uudeksi, kriisin jälkeiseksi elämänmaisemaksi, erilaiseksi mutta yhtä kaikki kauneutta ja onnea sisältäväksi.

Pitkän uran psykiatrisena sairaanhoitajana tehnyt Varpu Hintsanen on kahden vuoden ajan pitänyt tuhansille ihmisille mielen hyvinvointiin keskittyviä verkkokursseja ja luentoja, joiden teemoja Valo joka ei kadonnutkaan käsittelee ja syventää.

Ilmoittautumiset webinaariin/kirjailijavierasiltaan 19.11.2021 mennessä alla näkyvän linkin kautta: