Valtakunnalliset lastensuojelupäivät (29.–30.9.2020)

29.-30.9.2020
Valtakunnallinen tapahtuma
Lahti (Sibeliustalo)

Valtakunnalliset lastensuojelupäivät® on Lastensuojelun Keskusliiton järjestämä kahden päivän mittainen koulutustapahtuma. Vuonna 2020 jo 56. kertaa järjestettävät lastensuojelupäivät yhdistävät lasten ja perheiden parissa työskenteleviä ammattilaisia ympäri Suomen. Lastensuojelupäivät on yksi alan tärkeimpiä tapahtumia. Lastensuojelupäivien teema tänä vuonna on Kestävä tulevaisuus lapselle.

Valtakunnalliset lastensuojelupäivät® järjestetään tänä vuonna Lahden Sibeliustalolla ja verkkoseminaarina 29. ja 30.9.2020. Ensimmäinen päivä keskittyy yleisemmin lasten ja perheiden hyvinvoinnin edistämiseen ja toisena päivänä pohditaan lastensuojelun ja sijaishuollon kysymyksiä.

Tänä vuonna päivillä on osallistuja- ja näytteilleasettajapaikkoja vähemmän kuin ennen, koska järjestäjä haluaa tehdä parhaansa kaikkien turvallisuuden takaamiseksi. Paikan päälle mahtuu 500 henkilöä/päivä. Valtakunnalliset lastensuojelupäivät järjestetään yhteistyössä Lahden kaupungin kanssa.

Poikkeustilanteen vuoksi iltatilaisuutta, kokemuskirjastoa ja posterinäyttelyä ei tänä vuonna järjestetä.

Jyty lastensuojelulupäivillä

Jyty on näkyvästi mukana lastensuojelupäivillä näytteilleasettajana. Jytyn ammattialoista esillä ovat kasvatuksen ja koulutuksen sekä sote-alan toiminta. Tarkemmat tiedot Jytyn osallistumisesta lastensuojelupäiville kerrotaan alkusyksystä ennen tapahtumaa.

Ilmoittautuminen

Osallistujien ilmoittautuminen alkaa 10.6.2020 klo 8.00. Näytteilleasettajien ilmoittautuminen alkaa Lastensuojelun Keskusliiton jäsenille 10.6. klo 8.00 ja ei-jäsenille 22.6. klo 8.00. Lisätietoa ilmoittautumisesta.

Osallistuminen Sibeliustalolla

Valtakunnalliset lastensuojelupäivät® järjestetään tänä vuonna kahtena itsenäisenä tilaisuutena 29. ja 30.9. Mukaan voidaan ottaa 500 osallistujaa päivittäin. Näin pystytään noudattamaan Suomen hallituksen linjauksia turvallisuuden säilyttämiseksi. Tästä syystä on jouduttu karsimaan iltaohjelmaa ensimmäisen päivän ohjelmakokonaisuudesta. Hintaan kuuluu ohjelmakokonaisuuden lisäksi aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi. Käytössä on Viestiseinä-palvelu, johon voit lähettää kommentteja, kysymyksiä tai esitysten pohjalta syntyneitä ajatuksia koko tapahtuman ajan. Tutustu osallistumismaksuihin.

Verkkoseminaari

Tilaisuus tarjotaan myös verkkoseminaarina. Voit valita haluatko osallistua koko päivän ohjelmaan tai valita mieleisesi osuudet kummastakin päivästä. Sekä 29.9. että 30.9. on valittavana kolme erilaista yksittäin myytävää ohjelmaosiota, ohjelmat 1–3. Tänä vuonna valikoimaan on lisätty myös ryhmämuotoisen koko päivän verkkoseminaariosallistumisen. Jos ajattelit katsoa ohjelmaa yhteistilassa, esim. auditoriossa, valitse tämä vaihtoehto.

Jos ostat oikeuden verkkoseminaariin, saat sähköpostissa henkilökohtaisen linkin muutamaa päivää ennen tilaisuutta.  Myös verkkoseminaaria seuraavat voivat kommentoida ja jakaa ajatuksiaan Viestiseinän kautta. Tutustu tarkemmin hintoihin ja mahdollisuuksiin osallistua verkossa.

Näytteilleasettajat

Näyttelyalue rakentuu tänä vuonna hieman eri tavalla kuin ennen, jotta voidaan taata kaikkien turvallisuus. Jokaisella on tänä vuonna mahdollisuus ostaa vain yksi ständipaikka, jotta mahdollisimman moni mahtuu mukaan. Tänä vuonna hintaan kuuluu näyttelypaikka molemmille päiville, mahdollisuus ohjelman seuraamiseen, aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvit molempina päivinä. Poikkeuksena viime vuodesta: ständipaikan hintaan kuuluu vain yhden näytteilleasettajan osallistuminen. Lue lisää näyttelyosastosta ja näytteilleasettamisesta.

Lue lisää: www.lastensuojelupaivat.fi/