Opi, ymmärrä ja oivalla adhd! – Tietoa ja keinoja adhd-oireisen lapsen tukemiseksi -webinaari, osa 2 (5.10.2021)

5.10.2021 8:45-10:00
Valtakunnallinen tapahtuma

Ammattiliitto Jyty järjestää kaksi webinaaria ​ADHD:Sta. Luennoilla saat tietoa ADHD:stä, konkreettisia keinoja lapsen tukemiseksi sekä ongelmanratkaisumalleja. Kahdesta luentokerrasta muodostuu kokonaisuus. Kahden webinaarin toinen osa on 5.10.2021 klo 8.45–10.00. Kouluttajana toimii ADHD-liiton asiantuntija, varhaiskasvatuksen opettaja ja neuropsykiatrinen valmentaja Tuuli Korhonen. Webinaariin voivat osallistua kaikki Jytyn jäsenet.

Voit osallistua webinaariin joko livenä tai kuunnella jälkikäteen tallenteena. Ilmoittautuminen tapahtuu alla näkyvän linkin kautta.

ADHD on yleinen neuropsykiatrinen häiriö, jonka esiintyvyys on n. 5%. Voidaan arvioida, että parinkymmenen lapsen joukossa on yksi ADHD-oireinen lapsi, ja muutamia, joilla on ADHD-piirteitä. Vilkkaat vipeltäjät tunnistetaan, mutta lapsi, joka haaveilee ja jolla on tarkkaamattomuuspainotteinen ADHD voi jäädä huomaamatta.

Tyttöjen ADHD on vaikeampi tunnistaa, koska sen ilmiasu poikkeaa usein perinteisestä Vaahteranmäen Eemelistä. ADHDvoi haastaa kasvatushenkilöstöä, tuoden hämmennystä, riittämättömyyden ja keinottomuuden tunteita. On tärkeää saada tietoa ADHD:stä, sillä tulkintamme tilanteesta ohjaa tapaamme toimia lapsen kanssa. Ymmärrys muokkaa omaa asennetta ja mahdollistaa lapsen näkökulman huomioimisen sekä uudenlaisten keinojen käyttöönoton.
Lue lisää: www.adhd-liitto.fi

Ilmoittautumiset webinaariin tämän linkin kautta:

link.webropolsurveys.com/S/6F85103F2D9F9B88