Nuoret ja some -webinaari (3.5.2021)

3.5.2021 17:00-19:00
Valtakunnallinen tapahtuma
Verkkokoulutus (Teams)

​Kuvassa webinaarin puhuja Anni Lintula. Kuvaaja Satu Nyström.

​Ammattiliitto Jyty järjestää kaikille avoimen webinaariin maanantaina 3.5.2021 klo 17–19. Illan aiheena ”Nuoret ja some”. Puhujana Z-sukupolven asiantuntija ja liiketoimintajohtaja Anni Lintula.

Anni Lintula on digitaalisen median ja innovatiivisen tarinankerronnan asiantuntija. Hän on työskennellyt lähes 20 vuotta media-alalla niin journalistina, päätoimittajana kuin liiketoimintajohtajanakin, ja toimii nyt A-lehtien B2B-liiketoiminnan vetäjänä ja luovana johtajana. Anni toimii myös neuvonantajana media-alan kasvuyrityksissä, kuten Bonfire-bisnesmediassa. Anni Lintula toimii myös viestinnän asiantuntijana THL:n koronaepidemian torjunnan strategisessa työryhmässä.

Anni Lintula on työskennellyt koko uransa media-alan digitransformaation parissa. Digitalisoituminen on muuttanut median, viestinnän ja markkinoinnin toimintakentän pysyvästi, eivätkä vanhat keinot enää riitä. Se on pakottanut – ja antanut mahdollisuuden – kehittää jatkuvasti uutta. Anni on ollut luotsaamassa lukuisia menestyneitä digitaalisia mediatuotteita, kuten verkkoyhteisöjä, palkittua chatfiction-somedraamaa, YouTube-yhteisöjä ja podcast-sarjoja. Anni on ollut toteuttamassa myös useita tutkimushankkeita mediankäytön muutoksesta, vuorovaikutuksellisesta sisällöntuotannosta ja some-vaikuttajien vallasta ja vastuusta.

Anni Lintulan puheenvuoroissa sukelletaan kiinnostavalla tavalla perinteisen ja uuden median muuttuviin rooleihin ja niiden tuomiin mahdollisuuksiin yleisöjen ja yhteisöjen rakentamisessa. Annilla onkin lukuisia konkreettisia esimerkkejä siitä, miten mediailmiöt syntyvät ja miten suosittuja sosiaalisen median palveluita hyödynnetään radikaalin kiinnostavassa digiviestinnässä. Puheenvuoroissaan Anni nostaa esiin myös asiakasymmärryksen roolin markkinoinnissa ja viestinnässä ja pureutuu siihen, miten yritykset ja organisaatiot saavat asiakkaidensa piilevät toiveet esiin.

Anni on erittäin kokenut esiintyjä: hänet on nähty key note -puhujana muun muassa media-alan tapahtumissa, ja hän on käynyt useissa organisaatioissa perehdyttämässä tiimejä digitaalisen viestinnän mahdollisuuksiin. Hän on myös vakituisena panelistina Ylen aamu tv:n Jälkidigi-osiossa, jossa ruoditaan digitaalisen median ajankohtaisia ilmiöitä.

Illan teemat:

Digitaaliseen maailmaan syntynyt Z- sukupolvi suhtautuu työhön eri tavalla kuin aiemmat sukupolvet. Annin puheenvuorossa pureudutaan siihen, millaisia nuoret ovat työntekijöinä ja millä tavalla he haastavat rekrytoinnin, yrityskulttuurin ja johtajuuden sekä ammattiyhdistystoiminnan. Annilla on syvällistä ymmärrystä sukupolven Z arvoista ja asenteista ja yli 10 vuoden omakohtainen kokemus nuorten ammattilaisten johtamisesta ja rekrytoinnista.

Anni kannustaa kaikkia yrityksiä ja julkisia toimijoita ennakoimaan tulevaisuutta ja kääntämään katseen nuoriin kuluttajiin. Sukupolvi Z eli noin 8-23-vuotiaat kuluttajat, on haastava ja kiehtova kohderyhmä, joka eroaa arvoiltaan, asenteiltaan, kulutustottumuksistaan ja mediankäyttötavoiltaan merkittävästi aiemmista sukupolvista.  Kun ymmärtää, millaisia heikkoja signaaleja nuorten kohderyhmästä nousee, organisaatiot voivat valmistautua kohtaamaan tulevaisuuden kuluttajan – tai tulevan jytyläisen.

Ilmoittautumiset webinaariin: https://link.webropolsurveys.com/S/F41A20A88684AD01