Nenäpäivä (8.11.2019)

8.11.2019 8:00-23:55
Valtakunnallinen tapahtuma

Jyty tukee Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK:in kautta maailmassa heikoimmassa asemassa olevia ja heidän mahdollisuuksiaan järjestäytyä. Paremmat työolot ja elämiseen riittävä palkka mahdollistavat paremman tulevaisuuden.

Nyt on hyvä aika ottaa tapahtumaan osallistuminen esiin omassa yhdistyksessäsi, ideoikaa oma tempaus ja kerätä rahaa jytyläisten nettilippaaseen!

Haastakaa yhdistyksen jäsenet tai työkaverit mukaan. Tai haastakaa oman alueesi muut yhdistykset mukaan! Löytyykö omasta yhdistyksestäsi SASK-lähettiläitä tai opintomatkalla olleita? Minkälaiseen jäseniltaan sopisi teemaksi ammattiliittojen solidaarisuustyö? Taipuisiko oma työyhteisösi kahvitaukodiscoon tai nenäpäivän taukojumppaan?

Nenäpäiväsäätiöltä voi tilata maksuttoman kampanjapaketin osoitteesta: www.nenäpäivä.fi , josta löydät innostavaa materiaalia oman Nenätempauksesi järjestämiseen. On hauska auttaa!

Lisätietoja Jytyssä: työmarkkina-asiamies Hanna Koskenheimo

Näin hyvä leviää

Suomalaisten lahjoitusten ansiosta Nenäpäivä on vuosien saatossa auttanut miljoonia lapsia. Nenäpäivässä mukana olevat järjestöt työskentelevät, jotta kaikkein heikoimmassa asemassa olevilla lapsilla olisi mahdollisuus hyvään elämään. Työllä on saatu aikaan kestäviä tuloksia, joista hyötyvät lapset, perheet sekä heitä ympäröivät yhteisöt.

Vuoteen 2018 mennessä olemme saaneet paljon aikaiseksi yhdessä. Olemme tukeneet miljoonan lapsen koulunkäyntiä ja rakentaneet 9000 koulua ja varhaiskasvatuskeskusta. Olemme rokottaneet 200 000 lasta ja edistäneet yli kahden miljoonan ihmisen terveyttä muun muassa antamalla tietoa tappavista taudeista. Lisäksi olemme tuoneet turvaa yli miljoonalle lapselle. Nenäpäivän lahjoitukset ovat myös mahdollistaneet sen, että yli miljoona ihmistä on saanut tietoa ja taitoja ravinnosta.

Nenäpäivän lahjoitusten ansiosta yli 100 000 ihmistä on saanut puhdasta juomavettä ja ainakin 1,6 miljoonaa puuta ja kasvia on istutettu.

Vuonna 2019 Nenäpäivä auttaa lapsia 17 maassa Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa.

Lue lisää järjestöjen työstä!

Lue lisää: www.nenapaiva.fi/