Lappeenranta-verkkoseminaari (20.–21.8.2020)

20.-21.8.2020
Valtakunnallinen tapahtuma
Verkossa

​Lappeenranta-seminaari järjestetään taas välivuoden jälkeen 20.–21.8.2020, mutta toteutetaan koronapandemian takia verkkoseminaarina. Ohjelma toteutetaan etäyhteyksin studioksi muutetusta Lappeenranta-salista. Seminaarin teemana on "Rakkaudesta kuntatyöhön - yhdessä yli haasteiden".

Hyväntuulisen webinaarin luotsaavat Puoli seitsemän- ohjelmasta tutut ja moneen kertaan palkitut juontajat Mikko Kekäläinen ja Susanna Laine.

Ohjelmassa orientoidutaan aluksi siihen, mitä kunta-alalla on odotettavissa koronakevään jälkeen. Julkisen sektorin jälleenrakentamisen aineksia tarkastelee tästä näkökulmasta kuntaministeri Sirpa Paatero.

Alueellinen eriarvoistuminen ja demografinen kehitys on askarruttanut paljon viime vuosina. Mitkä ovat juurisyyt vauvakatoon? Mitä asialle voidaan oikeasti tehdä? Näitä aiheita ja niiden mahdollisia ratkaisuja polemisoivat Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch, Nuorisotutkimusseura ry:n vastaava tutkija Mikko Salasuo sekä alue- ja väestökehityksen asiantuntija Timo Aro MDI Oy:stä.

Kunta-alan työmarkkinatilanteeseen ja sen tämän hetken haasteisiin paneudutaan paneelikeskustelussa, jossa ovat edustettuna KT Kuntatyönantajat sekä kunta-alan työmarkkinaosapuolet.

Kevennystä päivään tuo seminaarin oma Kunta-alan napakymppi, jossa nuoret selvittelevät kysymysten ja vastausten avulla, houkuttaako heitä eniten paikkakunta A, B vai C.

Tuttuun tapaan seminaarissa on esillä hyviä kehittämisesimerkkejä, jotka tulevat tänä vuonna Riihimäeltä ja Kuntekon tekojen torilta. Myös koronaepidemia on synnyttänyt uusia innovaatioita, joita haluamme esitellä.

Perjantaina aamupäivällä avataan isoja ikkunoita uuteen vuosikymmeneen Sitran yliasiamies Jyrki Kataisen ja professori Kirsti Longan johdolla. Professori Harri Melin puolestaan polemisoi sitä, miten tämä kaikki näkyy työpaikoilla ja ihmisten arjessa.

Tulevaisuuden työelämän eettiset eväät punoo lopuksi yhteen Paavalin seurakunnan kirkkoherra Kari Kanala.

Koska Lappeenranta-seminaarin perinteistä iltatilaisuutta ei ole tänä vuonna mahdollisuus järjestää, nähdään sen tilalla Lappeenrannan oma 18.30-olohuone eli musiikkikyllästeinen ilottelu Lappeenranta-salista. Luvassa on mielenkiintoisia kohtaamisia, tanssia, yllätyksiä ja Saimaata unohtamatta.

Webinaarin osallistujille on tarjolla etukäteen toimitettavat pienet herkkukorit. Etäosallistujat on huomioitu myös sillä, että heitä varten on tapahtumassa oma, erillinen selostus.

Lappeenranta-verkkoseminaari on tarkoitettu päättäjille, henkilöstöjohdolle ja esimiehille, kehittämisen ja yhteistoiminnan asiantuntijoille sekä henkilöstön edustajille.

Sydämellisesti tervetuloa!

Verkkoseminaarin ohjelma

Ilmoittautuminen

Lappeenranta-verkkoseminaariin ilmoittaudutaan Lappeenrannan kaupungin tai Etelä-Karjalan kesäyliopiston www-sivuilla osoitteessa www.lappeenranta.fi tai www.kesyli.net/koulutukset/2516

Ilmoittautuminen päättyy 07.08.2020

Osallistumismaksu

Webinaarin osallistumismaksu on 175 euroa, joka kattaa ohjelmaosuuden ja materiaalin sekä osallistujille etukäteen lähetettävän pienen Lappeenranta-henkisen herkkukorin. Tarjolla on salin juontajien lisäksi myös erillinen etäosallistujat huomioiva selostus.

Mikäli olet kiinnostunut saapumaan yleisöksi studioksi muutettuun Lappeenranta-saliin, kerro tästä ilmoittautumisen yhteydessä. Studioyleisöksi voidaan ottaa rajattu määrä osallistujia elokuussa voimassa olevat rajoitukset huomioiden.

Mikäli osallistuminen perutaan 7.8.2020 jälkeen, peritään toimistokuluina 50 euroa.

Lue lisää: Lappeenranta-seminaari 2020