Kuntamarkkinat verkossa (9.–10.9.2020)

Valtakunnallinen tapahtuma
Verkossa (Helsinki)

​

​Kuntamarkkinat järjestetään poikkeuksellisesti kokonaan verkossa 9.–10.9.2020. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava koko kuntakentän vuoden suurin foorumi. Tapahtuman ytimessä on Kuntamarkkinat-studio mielenkiintoisten vieraiden kera. Ohjelmassa on painavaa ajankohtaisohjelmaa ja kevyempää viihdettä, kuten perinteisilläkin Kuntamarkkinoilla.

Asiantuntijaohjelma kietoutuu tänä vuonna teeman mukaisesti kestävien kuntien ympärille. Kestävän kehityksen huoneessa ekologista, sosiaalista, teknologista ja taloudellista kestävyyttä käsitellään kaksipäiväisenä ohjelmakokonaisuutena case-esimerkkien avulla.

Puolueiden puheenjohtajat kohtaavat jälleen keskiviikkoaamuna jo perinteeksi muodostuneessa puoluejohdon paneelissa. Mukana on tuttuun tapaan kiperiä kysymyksiä kuntien tulevaisuudesta, taloudesta ja palveluista sekä muista ajankohtaisista politiikan teemoista. Puoluejohdon jälkeen lavalle nousevat erilaisten kuntien edustajat jälkipaneeliin keskustelemaan ajankohtaisista teemoista.

Poikkeusolojen aikana kunnilta on odotettu entistäkin enemmän venymistä. Torstaipäivän ohjelman painopiste on kuntataloudessa ja taloudellisessa kestävyydessä. Nobel-palkittu taloustieteilija Bengt Holmström virittää torstaiaamun keynote-puhujana yleisön päivän keskusteluihin. Talousasiaa riittää koko päiväksi monesta eri näkökulmasta.

Ohjelma, ilmoittuminen ja lisätiedot: