Kirjastopäivien etkot -webinaari

2.6.2022 17:30-19:00
Valtakunnallinen tapahtuma
Webinaari

Tervetuloa mukaan Ammattiliitto Jytyn kirjastopäivien etkoille ja webinaariin 2.6.2022 klo 17.30-19. Webinaarin aiheena on ”Disinformaatio asiakastyössä” Luennolla vastataan kysymyksiin 1) Miten kirjastot voivat tukea asiakkaitaan tunnistamaan disinformaation ja sen muodot? ja 2) Mistä puhutaan, kun puhutaan disinformaatiosta? Luennoitsijana toimii Anu Ojaranta ja webinaariin järjestää Jytyn kirjastoalan ammattialaryhmä.

Anu Ojaranta on kirjastonhoitaja, tutkija, opettaja ja kouluttaja (VTT). Sattuma on johdattanut hänet disinformaatio-aiheen pariin vuonna 2003.”Tukholmassa koulukirjaston piti olla vain väliaikainen työpaikka, tai siis niin minä kuvittelin. Kuitenkin, kyynelissä jätin tämän koulun koulukirjaston neljä vuotta myöhemmin muuttaakseni takaisin Turkuun. Lähdin takaisin matkalaukku täynnä ihania muistoja ja pää täynnä ajatuksia jatko-opinnoista. Tämän työpaikan jälkeen lapsilla, nuorilla, kirjastonkäytöllä, lukemisella, informaatiolukutaidolla yhteistyössä koulujen kanssa on ollut paikka sydämessäni. Enkä päivääkään vaihtaisi pois.”

Lue lisää luennoitsijasta: https://www.anuojaranta.fi/

Ilmoittautuminen:

Ilmoittautuminen tapahtuu seuraavasta linkistä 29.5.2022 mennessä:

Lisätietoja webinaarista Sonja Rapo sonja.rapo@jytyliitto.fi  ja Pekka Laukkanen pekka.laukkanen@jytyliitto.fi