Risteilyohjelma

Tällä sivulla esitellään Jytyn Megaristeilyn 3.-5.5.2019 ohjelma. Megaristeily on luento- ja verkostoitumisristeily, joka on suunnattu niin Jytyn jäsenille ja yhdistystoimijoille kuin päättäjille ja yhteistyökumppaneille.

Matkaohjelma:

Perjantai 3.5.2019

Kokoontuminen Helsingin Olympiaterminaalissa. Matkavekka jakaa matkaliput Olympiaterminaalissa lähtöpäivänä Aluetapaamiseen osallistuville klo 10.30 alkaen ja Megaristeilylle osallistuville klo 15.30 alkaen.  Matkavekan liityntäbussilla tulijat saavat lippunsa kuljettajalta terminaaliin saavuttaessa.

Klo 11 – 12.00 Lounas laivalla (sis. Aluetapaamiseen osallistuvien hintaan)
klo 12-16.00 Aluetapaaminen – laivan kokousosasto

klo 15.30 Matkavekan lähtöselvitys Megaristeilijölle aukeaa
klo 16.00 Siirtyminen laivaan ja hytteihin
klo 16.45 Buffet 1. kattaus
klo 17:00 Silja Symphony lähtee kohti Tukholmaa
klo 18.15-19.30 Tervetulotilaisuus laivan yökerhossa ja I.luento Timo Polari
klo 19:30 Buffet 2. kattaus

Lauantai 4.5.2019

klo 7-10 Aamiainen laivalla omaan tahtiin
klo 9.45 Laiva saapuu Tukholmaan
klo 10.15 – 13 Mahdollisuus osallistua retkille (lisämaksusta)

klo 13:30-15:00 Jytyn pääluennot Petri Rajaniemi ja Juha T Hakala

klo 15-19.15 seminaariohjelmaa

klo 16.45 Buffet 1. kattaus
klo 19.30 Buffet 2. kattaus
klo 21.30 Buffet 3. kattaus
Loppuilta omaan tahtiin

Sunnuntai 5.5.2019

klo 7-10 Aamiainen laivalla omaan tahtiin
klo 10.30 Laiva saapuu Helsinkiin
n. 11-11.15 Kuljetukset lähtevät kotipaikkakunnille ja lentoasemalle

Luennot

Megaristeilyn luennoitsijakaarti antaa ajattelemisen aihetta niin yksilön kuin yhteiskunnan kannalta.

Juha T Hakala on kasvatustieteilijä ja filosofi, Jyväskylän yliopiston professori Kokkolan yliopistokeskus Chydeniuksessa sekä Oulun yliopiston dosentti.  Kohtuuden luennossa on purevaa asiaa miellyttävällä tavalla esitettynä. Hakala havainnoi nyky-yhteiskunnan monenlaisia ääri-ilmiöitä hämmästellen, mikä meitä ihmisiä oikein niihin ajaa. Työelämä on julma. Itsestään on uskallettava pitää huolta. Työntekijän on huolehdittava itse siitä, ettei töitä ole liikaa, organisaatio ei sitä hänen puolestaan tee.

Timo Polari on seinäjokelainen seikkailija, kirjailija ja luennoitsija, joka tunnetaan  retkistään Grönlantiin ja Etelänavalle. Polari on koulutukseltaan liikuntatieteiden maisteri. Luennon teemoja ovat mm. ihmisen tahdonlujuus, omien voimavarojen kasvattaminen ja hyödyntäminen, tavoitteiden asettaminen ja niiden saavuttaminen, myönteinen ajattelu ja myönteinen toimintakulttuuri, ryhmässä työskentely ja joukkuehenki, laaja-alainen itsensä kehittäminen, innostus ja motivaatio.

Petri Rajaniemi on kirjoittaja, puhuja ja pitkänlinjan organisaatiokehityksen ammattilainen. Esitys on ajattelua ja kyseenalaistamista ruokkiva, älykäs kokonaisuus, jossa keskeisenä välittäjäaineena on huumori. Petri tarkastelee viiltävän sarkastisella tyylillä ajan, ihmisen ja liiketoiminnan ilmiöitä – hienovaraisesti ja ihmistä kunnioittavalla tavalla.

Hinta sisältää:

• Risteily valitussa hyttiluokassa

• buffetillallinen ja meriaamiainen (menopaluu)

• Jyty-liiton ohjelma

• varustamon risteilyohjelma

• Matkavekan bussikuljetus tai Finnairin lennot kotipaikkakunnalta Helsinkiin ja takaisin

Lisämaksusta:

• Opastettu vierailu Kansallismuseossa, 29 e/hlö, 2,5 t (lähtö 10.30, paluu laivalle n. 13.00)

• Kuninkaallinen Tukholma-kiertoajelu, 39 e/hlö (lähtö 10.15, paluu laivalle n. 13.00)

• Kuljetus Mall of Scandinavia-ostoskeskukseen, 19 e/hlö (lähtö 10.15, paluu n. 13.00)

• Ei-jäsen 80 e/hlö

• Keittolounas 4.5. laivalla (iltapäivällä), 15 e/hlö

Matka-asiakirjat:

Suomen kansalaisilta ei vaadita passia. Matkalla tulee olla kuitenkin mukana jokin viranomaisen myöntämä asiakirja, jolla voit tarvittaessa todistaa henkilöllisyytesi, esim. ajokortti tai henkilökortti.

Muuta tietoa:

Ikäraja 18 v.