Sihteeri- ja hallintotyön ammatilliset opintopäivät

12.-13.10.2019
Original Sokos Hotel Vantaa
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 15.9.2019
Koulutuksen tyyppi: Ammatilliset opintopäivät

Kurssin sisältö

Oman alan opintopäivät tarjoavat erinomaisen tilaisuuden uusien tietojen ja näkökulmien saamiseen, ideoiden kehittelyyn ja testaamisen sekä kokemusten ja hyvien käytäntöjen vaihtoon. Pääset syventymään tehtäväsi ytimeen ja oman työroolisi kehittämiseen.

Työelämä vaatii erikoistumista ja kohtelee armottomasti paikallaan pysyviä. Tulevaisuuden sihteerit ja hallintotyön ammattilaiset ovat moniosaajia, asiantuntijoita, taitavia pelinrakentajia ja viestijöitä. Jytyn opintopäivät tiivistää teemat kahteen tehokkaaseen päivään!

Sihteerin työhön kuuluu uuden tiedon ja muutoksen omaksumista, hallintaa ja soveltamista sekä yhteistyötä eri tahojen kanssa. Koska työ vaatii hyvää koordinointikykyä, stressinsietoa, oma-aloitteisuutta sekä tieto- ja viestintätekniikan hallintaa niin koulutuksessamme keskitymme juuri sihteeri ja hallintotyön ammattilaisten työhön, hyvinvointiin sekä ajankohtaisiin asioihin.

Opintopäivät tarjoavat tilaisuuden kuulla ja keskustella työelämän ajankohtaisista asioista sekä omaan työhön liittyvistä hyvistä käytännöistä kollegoiden kanssa.

Osallistumisoikeus ja vahvistus paikasta

Opintopäivät ovat suunnattu kaikille Jytyn sihteeri ja hallintotyöntehtävissä toimiville jsäenille. Mikäli tilaa on, voidaan mukaan ottaa myös ei Jytyn jäseniä, mutta tällöin osallistumismaksu on 200€ korkeampi.

Aikataulu

Lauantai 12.10

09:30 Aamukahvit
10:30 Opintopäivien avaus / Kehitysjohtaja Mika Periaho , Jyty
11:00 Jytyn sihteeri- ja hallintotyön ammattialatoiminnan kuulumiset
12:00 Lounas
13:00 Talous- ja henkilöstöhallinnon tulevaisuuden osaajan tehtävät ja roolit v. 2022
Tiia Mäkiranta Talous, HR, corporate governance Most Digital Oy

pohditaan tulevaisuuden työnkuvaa, ihannevisiota, mahdollisia uhkakuvia ja keinoja välttää ne. Mmiten talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävänkuvat ja roolit muuttuvat tulevaisuudessa ja millaisia kompetenssitarpeita, osaamista ja koulutusta alan asiantuntijoille tarvitaan.

taloushallintotehtävien työn luonne muuttuu enemmän asiakaspalvelu- ja asiantuntijatyöksi; aikaa vapautuu enemmän analysointiin, vuorovaikutukseen, asiakaskonsultointiin, palvelumuotoiluun ja automatisoinnin lisäsuunnitteluun – lyhyesti todettuna työnkuvat fokusoituvat tiukemmin asiakkaan lisäarvon tuottamiseen. Digitalisaation uskotaan tuovan tulevaisuudessa automatiikkaa ja robotiikkaa myös esimiestyön rutiineihin; digitalisaatio ei ole vähentänyt työtä vaan päinvastoin – luonut uusia mahdollisuuksia ja keinoja hallita suurempia tehtävämääriä.

15:00-15:30 Kahvitauko
15:30-17:00 Kielenhuoltoa ja selkeää tekstiä
Hyvä kielenkäyttö ja laadukkaat tekstit sihteerityön erilaisissa tilanteissa.Tekstin selkeys on perusedellytys sanoman välittymiselle, tekstin sujuvuus vahvistaa sen positiivista vastaanottoa

Iltapala

Sunnuntai 13.10

07:30 -> Aamiainen
09:00 Puhe-judo™ 1 – tunnepitoisten ja pettyneiden asiakkaiden hallinta
Tero Ålander / Mielenrauha koulutuspalvelut Oy

· kehittää osallistujien tilanne- ja menetelmäsidonnaisia viestintätaitoja, täten vaikuttaa
ongelmanratkaisutaitoihin haastavien vuorovaikutus- ja palvelutilanteiden osalta
· antaa osallistujille hyvät valmiudet hoitaa hallitusti, rauhallisesti ja ammattimaisesti haastavia
kohtaamis- ja palvelutilanteita
· antaa selkeä kuva osallistujille tilanteista jotka ovat ratkaistavissa vuorovaikutuksen sekä palvelun
kautta sekä vastavuoroisesti tilanteista joissa näiden avulla ei voida tilannetta enää ratkaista

11:30 Aamupäiväkahvi ja huoneiden luovutus

12:00       Kohti kukoistavaa työyhteisöä!

Tiia Trogen, Positive Psychology Practitioner

Luennon aikana herätellään miettimään omaa hyvinvointia työssä, miten kaikilla eri tavoin sitä voi lisätä ja tarjota konkreettisia välineitä, joilla voi heti lähteä lisäämään omaa työhyvinvointia.

Haluaisitko voida työssäsi paremmin? Haluaisitko perjantain sijaan odottaa maanantaita? Työviikon alussa mennä innolla töihin ja viikon aikana nauttia työtehtävistä, iloita onnistumisista ja pitää palauttavia mikrohetkiä? Haluaisitko, että sinulla olisi vielä töiden jälkeenkin energiaa harrastaa ja viettää aikaa ystävien sekä perheen parissa?

Tähän vastaus on positiivisen psykologia. Sen avulla voit päästä työnimuun ja voida paremmin. Positiivisen psykologian harjoitusten avulla voit nostaa työhyvinvointia, lisätä työn merkityksellisyyttä, vahvistaa stressiresilienssiä ja käyttää luonteenvahvuuksia työssäsi. Kaikkien näiden ansioista voit työssäsi paremmin. Koulutuksen aikana opimme myös aivojen jaksamisesta ja palautumisesta, mikrotauoista sekä aivojen huoltamisesta läpi työuran. Koulutus tarjoaa paljon välineitä jokaisen työntekijän työhön ja arkeen. Työn imulla on pitkä-aikainen positiivinen vaikutus työntekijän hyvinvointiin, terveyteen ja perhe-elämään.

Opintopäivien päättäminen / Mika Periaho / Jyty
13:30 Lounas

Opintopäivät pidetään Orginal Sokos hotelli Vantaassa joka on monipuolinen juhla- ja kokoushotelli. Hotellista huokuu ainutlaatuinen tunnelma. Orginal Sokos hotelli Vantaa on tapahtuma-, kokous- ja viihdekeskus, joka sijaitsee monipuolisten liikenneyhteyksien yhtymäkohdassa Tikkurilan ytimessä. Hotelli tarjoaa nykyaikaiset puitteet, joissa virtaa hyvä energia. Tiukan työrutistuksen jälkeen hommia jatketaan rennommissa merkeissä.  Legendaarinen ravintola Tulisuudelma viihdyttää  ja monipuolinen saunamaailma rentouttaa aamusta iltaan. Vapaa-ajanmatkustajille hotelli tarjoaa puitteet rentoon oleiluun ja juhlintaan.

Erilliset saunat miehille ja naisille sijaitsevat -1 kerroksessa, aivan kuntosalin vieressä.

Kustannukset ja matkustaminen

Kurssipaketti kahden hengen huoneessa on 202 €. Yhden hengen huoneen lisä on 47 €. Kurssipaketti ilman majoitusta ja päivällistä on 107 €.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan opintopäiville, ota yhteyttä yhdistyksesi kouluvastaavaan ja sovi kurssikustannuksista. Jyty suosittelee, että yhdistys maksaa kurssipaketin kokonaan tai omavastuuosuudella.

Työnantajalta kannattaa tiedustella palkallista vapaata koulutusta varten sekä osallistumista kurssikustannuksiin. Mikäli työnantaja tai muu kuin yhdistys maksaa kurssimaksun, tällöin yhteys yhdistykseen ei ole välttämätöntä. Työnantajalla on oikeus hakea koulutuksesta koulutusvähennystä, mikäli työnantaja laskee opintopäivät työajaksi.

Liitto maksaa osallistujan matkakustannukset edullisimman matkustustavan mukaan Jytyn  koulutuksen matkustusohjeen mukaan. Tikkurilan rautatieasema sijaitsee parin minuutin kävelymatkan päässä hotellista ja siitä on vaivaton pääsy niin lentokentälle kuin Helsingin keskustaan. Uuden kehäradan myötä junamatka lentoasemalle kestää vain n. 7 min. Ajo-ohje kartalla.

Alle 12-vuotiaiden lasten vanhemmat voivat hakea lastenhoitoavustusta.

Lisätietoja

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Pia Kiviniemi, puhelin 020 789 3727 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 040 551 2130 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu Jässärin kautta.

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä koulutussihteeriin.