Luottamusmiesten perusopinnot 2 (Peruttu)

27.-29.10.2020
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 29.9.2020
Koulutuksen tyyppi: Luottamusmieskoulutus

Kurssin sisältö

- Hyvä luottamusmies
- Yhteistoiminta- ja työsuojelu
- Luottamusmiehen viestintä ja tiedottaminen
- KVTES / Kirvestes
- Jäsenhuolto
- Neuvotteluiden kulku

Kurssi on tarkoitettu kunta- ja kirkon alojen luottamusmiehille. Koulutusosuudessa työehtosopimukset kunta-alan ja kirkon-alan luottamusmiehillä on omat ryhmät.

Osallistumisoikeus

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa sekä paikallisyhdistyksen puheenjohtajat. Kurssille voivat osallistua uudet, aiemmin luottamusmieskursseja käymättömät tai pitkään sivussa olleet luottamusmiehet ja puheenjohtajat. Luottamusmiesten perusopinnot 1 tulee olla suoritettuna.

Osallistua voi oman alueen tai muuten lähellä oleville perusopinnoille.

Kirkon alan luottamusmiehille kurssi on valtakunnallinen.

Kunta-ala: Luottamusmiehen pitää anoessaan palkallista vapaata kurssia varten kertoa työnantajalle, että tämä kurssi on siirretty ja vastaa KT:n yleiskirjeen aiempaa kurssia 2.-4.9.. Mikäli asiassa ilmenisi ongelmia, voi työnantaja vahvistaa asian soittamalla työelämän kehittämisen asiantuntija Merja Rusaselle, KT Kuntatyönantajat 050 570 4326 Merja.Rusanen@kt.fi.

Kustannukset

Liitto maksaa muiden palkalliseen koulutuksen oikeutettujen paitsi puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat. Puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat maksaa yhdistys. Matkat maksetaan  Jytyn matkustusohjesäännön mukaan. Poikkeavista matkustustavoista on etukäteen sovittava aluetoimiston kanssa.

Lisätietoja

Etelä-Suomen aluetoimisto, Kimmo Hollmen 040 556 1809 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu Jässärin kautta.

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet löydät tämän linkin takaa.

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä järjestöasiamieheen.