Luottamusmiesten johdantokurssi

Viimeinen ilmoittautumispäivä:
Koulutuksen tyyppi: Luottamusmieskoulutus

Kurssin sisältö

• Tervetuloa Jyty-aktiiviksi! (Jytyn esittely, yhdistys luottamusmiehen tukena)
  • Luottamusmiehen työ (oikeudet& velvollisuudet, jäsenhuolto, viestintä, luottamusmiehen arkirutiinit & huoneentaulu)
  • Luottamusmiehen edunvalvontatoiminta (neuvottelujärjestelmät, TES-järjestelmä, työelämää tukeva lainsäädäntö)
  • Operetti-koulutus

Järjestämme päivän mittaisen luottamusmiesten johdantokurssin  peruuntuneiden LM-perusopintojen 1 ja 2 tilalle. Paikanpäällä järjestettävät LM-perusopinnot 1 ja 2 ovat siirtyneet syyskaudelle.

LM-johdantokurssin sisältö on kaikille sopimusaloille yhteinen.

Osallistumisoikeus

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa sekä paikallisyhdistyksen puheenjohtajat. Kurssille voivat osallistua uudet, aiemmin luottamusmieskursseja käymättömät tai pitkään sivussa olleet luottamusmiehet ja puheenjohtajat. Osallistumisoikeus palkalliseen koulutukseen saattaa hieman poiketa yksityisellä, kirkon ja AVAINTES aloilla. Palkalliseksi hyväksytyt koulutukset löydät sivun oikeasta laidasta kohdasta "Henkilöstön edustajan koulutus".

Koulutus on hyväksytty palkalliseksi kaikilla sopimusaloilla. LM-johdantokoulutus pidetään  pääsääntöisesti palkalliseksi hyväksytyn LM-perusopintojen päivämääränä. Koronaepidemiasta johtuen kurssi ollaan muutettu etäyhteyksille ja muutettu yhden päivän mittaiseksi. Tämä ei vaikuta palkallisuuteen.

Suosittelemme osallistumaan oman alueen perusopinnoille.

Kustannukset

Koulutus ei aiheuta kustannuksia osanottajalle eikä työnantajalle. Työntekijä hakee koulutuspäivän ajaksi palkallista työvapaata.

Lisätietoja

Länsi-Suomen aluetoimisto, järjestöasiamies Outi Mikkola, puhelin 040 661 5556 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu Jässärin kautta.

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet löydät tämän linkin takaa.

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä järjestöasiamieheen.