Kirkonalan neuvottelupäivät

Oulu
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 22.4.2022
Koulutuksen tyyppi: Luottamusmieskoulutus

Kirkon alan neuvottelupäivillä perehdytään kirkon edunvalvonnan ajankohtaisiin asioihin ja omiin sopimuksiin. Päivä kokoaa yhteen kirkon sopimusalan jäseniä. Neuvottelupäivä antaa tietoa ja tukea kirkonalan henkilöstön edustajalle hänen tehtävissään.​​ Päivien aikana osallistujat tutustuvat muiden kirkonalan yhdistyksissä toimiviin henkilöstönedustajiin sekä vaihtavat kokemuksia toimivista käytännöistä. Yhteistä iltaa vietetään illallisen merkeissä ravintola Toripoliisissa.

Neuvottelupäivillä keskustellaan omaan työhön ja työpaikkaan liittyvistä ajankohtaisista teemoista, työehtosopimuksista ja kehitysnäkymistä. Työmarkkinalakimies Anne Sarvi avaa kirkon sopimuskuvioita. Näyttelijä,työnohjaaja ja mindfulness ohjaaja Tarja Heinula opastaa henkilöstöedustajan neuvottelu- ja vuorovaikutustaitojen hallintaan.  Kirkon työmarkkinalaitoksen ajankohtaiset terveiset tuo neuvottelupäällikkö Ulla Westermarck, Perhevapaauudistuksen kiemurat selvitää Jytyn työmarkkinalakimies  Viivi Vidgren. Lisäksi teemme opintokäynnin ja tutustumme kirkkopäivien yhteistyökumppanitorilla kirkon toimitaan.

Osallistumisoikeus

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa sekä kirkonalan yhdistysten puheenjohtajat. Kurssin  on tarkoitettu Jytyn kirkonalalla työskenteleville henkilöstönedustajille.

Kirkon neuvottelupäivät ohjelma.docx

Kustannukset

Liitto maksaa muiden palkalliseen koulutuksen oikeutettujen paitsi puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat. Puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat maksaa yhdistys. Matkat maksetaan Jytyn matkustusohjesäännön mukaan. Poikkeavista matkustustavoista on etukäteen sovittava kurssisihteerin kanssa. Mikäli kaksi teemakurssia on peräkkäin ja osallistuu molemmille kursseille, liitto kustantaa kurssien väliin jäävän yöpymisen. Kirkon työmarkkinalaitos on hyväksynyt koulutuksen Kirkon luottamusmiessopimuksen 11 §:n mukaiseksi luottamusmieskoulutustilaisuudeksi. Yleiskirje A8/2021 (koulutuspaikan muutos hyväksytty myöhemmin Ouluun)

Yhden hengen huoneen lisä  54,50 € , jonka majoittuja maksaa suoraan hotelliin. Ilmoitettava jässärissä varattaessa,

Hotelli Radisson, Hallituskatu 1, 90100 Oulu sekä  kirkkopäivien tapahtumatori

Hotelli uudistettiin täysin vuoden 2020 loppupuolella, ja se tarjoaa sekä huomaavaista asiakaspalvelua että ensiluokkaiset puitteet. Tämä Oulun keskustassa sijaitseva hotelli on lähellä kaupungin suosituimpia nähtävyyksiä ja ostospaikkoja. Hotelliin on myös helppo päästä, sillä se sijaitsee vain 14 km:n päässä Oulun lentoasemalta ja 10 minuutin kävelymatkan päässä Oulun rautatieasemalta.

Lisätietoja​

Kurssin käytännön järjestelyistä ja ilmoittautumisista lisätietoja antaa koulutussihteeri Päivi Närhi, puhelin 020 789 3748 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi
Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 040 5512130 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu jäsenten sähköisen asiointipalvelu Jässärin kautta.

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet löydät tämän linkin takaa.

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä koulutussihteeriin.