Kirkon alan ammattialapäivät

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 12.5.2022
Koulutuksen tyyppi: Ammatilliset opintopäivät

sisältö

​Opintopäivillä kuullaan Jytyn puheenjohtajan työmarkkinakatsaus. Kirkon alan työmarkkinalakimies Viivi Vidgrenin edunvalvonnan ajankohtainen luento kirkon virka- ja työehtosopimuksen muutoksista.

Sinun työ on tärkeää. Kun työ tuntuu merkitykselliseltä, se vaikuttaa suoraan hyvinvointiin ja terveyteen – perehdymme ja keskustelemme miten omaa työtään voi tuunata mielekkäämmäksi.

Jyty tutuksi , tutustumme ammattiliitto Jytyn palveluihin ja toimintaan

Verutumin Kirkon palvelumuotoiluvalmennukset on suunnattu seurakuntien työntekijöille, ja niiden tähtäimenä on uudistaa kirkkoa palvelumuotoilun keinoin ja tuoda kirkon palvelut lähemmäksi ihmistä.

Tallinnassa lähdetään myös opastetulle opintokierrokselle, jossa tutustutaan kaupungin seurakuntatyöhön. Ennen lähtöä kotimatkalle jää myös omaa aikaa kaupungilla. Päivät ovat hyvä paikka verkostoitua oman alan ammattilaisten kanssa

Aikataulu

kylpyläosasto käytöss tulopäivästä lähtöpäivään klo 12.00 asti

Perjantai 10.6.

13:00 Siirtyminen laivaan
13:30  Laiva Tallink Megastar lähtee länsisatamasta, Helsinki
15:30  Saapuminen Tallinnaan ja yhteiskuljetuksella siirtyminen aivan sataman lähellä sijaitsevaan Tallink Spa & Conference hotelliin
16:30  Päivien avaus ja opintopäivien ohjelma, kokouskerros

• Ajankohtainen työmarkkinatilanne, puheenjohtaja Jonna Voima

• Ajankohtaista KirVesTes edunvalvonnasta , työmarkkinalakimies Viivi Vidgren

• Kirkon palvelumuotoiluvalmennus, Vertum

18:00  Virolainen elämänmeno, Talousasioiden neuvonantaja Hannu Arhinmäki Suomen Viron suurlähetystöstä
19:00  Street food iltapala ja kahvit

Lauantai 11.6

09:00 Aamun avaus

09:10 Merkityksellistä työtä , työyhteisöjen muutos ja kehittäminen

• Kati Tikkamäki, Yliopistotutkija , Yhteiskuntatieteiden tiedekunta, Tampereen yliopisto
    Merkityksellisyys on tulevaisuuden menestystekijä. Jokaisen yksilön, tiimin ja organisaation on siis syytä löytää oman työnsä ja toimintansa merkitys. Harvoin kyse on siitä, etteikö tehty työ olisi merkityksellistä, usein merkitys vain häviää arjen kiireen keskellä. Työyhteisöissä tulisikin auttaa jokaista löytämään lisää mieltä ja merkitystä omaan työhönsä.työkaluja tuunata omaa työtä merkityksellisemmäksi.

13:00 lounas ja opintokäynti opastetulla bussikierroksella , virolaisen oppaan johdolla tutustumme Tallinnan seurakuntien työhön
18:30 Lähtö kävellen hotellilta yhteiselle päivälliselle
19:00 Ravintola Spot ,Vene 4, Vanhassakaupungissa

Sunnuntai 12.6

09_00 aamiainen ja tutustuminen kaupunkiin
11:30  huoneiden luovutus
13:00  siirtyminen laivaan
13;30  Laiva Tallink Megastar lähtee Tallinnasta
15:30  saapuminen Helsinkiin

kylpyläosasto käytössä maksutta tulopäivästä lähtöpäivään klo 12.00 asti

Osallistumisoikeus

Opintopäivät ovat suunnattu vain ammattiliitto Jytyn kirkon sopimusalalla työskenteleville jäsenille.

Kustannukset

Kurssipaketin hinta on  270 € majoitus 2 hh huoneessa ja 365 € majoitus 1hh huoneessa (sis. ohjelman, ohjelmaan merkityt ruokailut, sauna- ja vesikeskus Aqua Spa käynnit ja laivamatkat).

Liitto maksaa matkakustannukset edullisimman matkustustavan mukaan.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan opintopäiville, ota yhteyttä yhdistyksesi kouluvastaavaan ja sovi osallistumisesta sekä opintopäivien maksusta. Jyty suosittelee, että yhdistys maksaa kurssipaketin kokonaan tai omavastuuosuudella. Jässärissä ilmoittautuessa sinulla pitää olla laskutusosoite tiedossa.

Työnantajalta kannattaa tiedustella palkallista vapaata koulutusta varten sekä osallistumista kurssikustannuksiin. Mikäli työnantaja tai muu kuin yhdistys maksaa kurssimaksun, tällöin ilmoittautuminen koulutusvastaavan kautta ei ole välttämätöntä vaan voit ilmoittautua suoraan jässäriin. Työnantajalla on oikeus hakea koulutuksesta koulutusvähennystä, mikäli työnantaja laskee opintopäivät työajaksi.

Kurssipaikka

Tallinnan vanhankaupungin välittömässä läheisyydessä sijaitsevassa Tallink Spa & Conference -hotellissa yhdistyvät kaikki, mitä tarvitaan mukavaan opintopäiviin. Sinua odottavat viihtyisät hotellihuoneet, kodikas ravintola sekä kauneus- ja hyvinvointikeskus, joka tarjoaa laajan palveluvalikoiman.

Hotellin sauna- ja vesikeskus Aqua Spa on mukava paikka rentoutua ohjelman ulkopuolella, ja  konferenssikeskus tarjoaa erinomaiset mahdollisuudet päivien järjestämiseen.  Tallink spa&confference hotelli  , Osoite: Sadama 11a, 10111 Tallinn, Viro ,Puhelin: +372 630 1000
S-posti: spahotel@tallink.ee

Lisätietoja

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Päivi Närhi, puhelin 020 789 3748 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 0405512130 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu jässärin kautta

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet löydät tämän linkin takaa.

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä koulutussihteeriin.