Itä-Suomi

Ammatti: Mediaohjaaja
    Työpaikka: Lahden kaupunki, kirjastopalvelut
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Lahti ry:n puheenjohtaja, Lahden kaupungin luottamusmies, Jytyn liittovaltuutettu kauden 2016-2020.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Jyty on minun liittoni, ja luotan sen elinvoimaan ja vaikuttamismahdollisuuksiin. Siinä työssä olen itse mielelläni mukana – jäsentemme eli meidän kaikkien etuja ajaen, meidän parhaaksi.

Hanna Fofonoff

Ikä: 54
    Kotipaikka: Kouvola
    Jytyn yhdistys: Jyty Kouvola ry
    Ammatti: Henkilöstöasiantuntija
    Työpaikka: Kouvolan kaupunki
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Kouvola ry:n puheenjohtaja 2019 -, varapuheenjohtaja 2015 -2018 ja hallituksen jäsen 2013 - 2018, vapaa-aikatmk jäsen 2015 ja vetäjä 2016- 2018, Kouvolan kaupungin luottamusmies ja varapääluottamusmies 2011 -.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Olen iloinen, aktiivinen ja ulospäin suuntautuva Jyty Kouvola ry:n puheenjohtaja ja olen valmis hoitamaan koko Itä-Suomen alueen asioita ja Jytyn edunvalvontaa liittotasolla. Ota rohkeasti yhteyttä, jos joku asia askarruttaa.

Marianna Gripenberg

Ikä: 52
    Kotipaikka: Orimattila
    Jytyn yhdistys: Jyty Orimattila ry
    Koulutus: Merkonomi (markkinointi)
    Ammatti: Toimistosihteeri
    Työpaikka: Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä (PHHYKY)
    Kotisivu ja sosiaalinen media: facebook.com/marianna.gripenberg, www.instagram.com/marihyva/, twitter.com/MariannaHyva, linkedin.com/in/marianna-gripenberg-091a9245/

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jytyn liittovaltuutettu 2016 - 2020. Liittohallituksen jäsen vuosina 2012 - 2016 sekä tulevaisuustoimikunnan puheenjohtaja. Jyty Orimattilan hallituksen jäsen, nuorisovastaava ja jäseasioidenhoitajana. Luottamusmiehenä vuodesta 1993 Artjärven kunnassa ja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymässä vuodesta 2007 lähtien.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Hyvä työelämä ja sen kehittäminen sekä Jytyn jäsenten edunvalvonta sekä jäsenetujen kattavuus ovat asioita, joista tahdon olla pitämässä jäsenistön puolta. Haluan myös mielelläni kuulla ideasi ja viedä niitäkin eteenpäin.

Päivi Heikkinen

Ikä: 62
    Kotipaikka: Siilinjärvi
    Jytyn yhdistys: Jyty Siilinjärvi ry
    Koulutus: Tradenomi (YAMK, MBA)
    Ammatti: Tarkastusasiantuntija
    Työpaikka: Siilinjärven kunta
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Siilinjärvi ry:n puheenjohtaja, Siilinjärven kunnan pääluottamusmies, Jytyn liittovaltuuston jäsen, ollut STTK:n aluetoimikunnassa ja varatyösuojeluvaltuutettuna.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Haluan tuoda itäsuomalaisen jäsenistömme edunvalvonnallista näkemystä liittomme hallintoon ja päätöksentekoon sekä olla kehittämässä työelämää hyvässä yhteistyössä muiden valtakunnallisten toimijoidemme kanssa. Olen hyvin koulutettu, kokenut työelämän ja edunvalvonnan asiantuntija, joka pystyy jämäkällä ja vuorovaikutteisella toiminnallaan pitkäjänteiseen työhön liittomme työmarkkina-aseman turvaamiseksi ja jäsenistömme hyväksi.

Seija Hovi-Kuikko

Ikä: 47
    Kotipaikka: Lappeenranta (Ylämaa)
    Jytyn yhdistys: Jyty Lappeenranta ry
    Koulutus: Restonomi (AMK)
    Ammatti: Ruokapalveluesimies
    Työpaikka: Juurakkokadun palvelutalo, Saimaan Tukipalvelut Oy
    Kotisivu ja sosiaalinen media: www.instagram.com/seikku10/

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Lappeenranta ry:n puheenjohtaja 2011 alkaen, Jytyn liittovaltuutettu 2016–2020, Jytyn sääntötyöryhmän jäsen 2018–2020.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Olen reipas ja aktiivinen yhdistystoimija. Yhteisten asioiden hoitaminen on lähellä sydäntäni. Olen valmis jatkamaan työskentelyä jytyläisten parhaaksi ja osallistumaan päätöksentekoon. Seijassa on jytyä, äänestä Seijaa.

Taru Juntunen

Ikä: 59
    Kotipaikka: Kangasniemi
    Jytyn yhdistys: Etelä-Savon Jyty ry
    Koulutus: Tradenomi (YAMK)
    Ammatti: Viestintäassistentti
    Työpaikka: Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä (Essote)
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän (Essote) pääluottamusmies ja
    Etelä-Savon Jyty ry:n puheenjohtaja.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Asetuin ehdokkaaksi, koska haluan olla mukana Jytyn päätöksenteossa ja tuoda oman yhdistykseni terveiset liiton toiminnan kehittämiseen. Yhteistyö ja tiedon jakaminen varmistaa, että pystymme hoitamaan entistä paremmin jäsenten asioita ja kehittämään omaa toimintaamme täällä Etelä-Savossa.

Leena-Kaisa Katajala

Kotipaikka: Kouvola
    Jytyn yhdistys: Jyty - Kymen seurakuntahenkilöstö ry
    Koulutus: Lapsi- ja perhetyön perustutkinto
    Ammatti: Lastenohjaaja
    Työpaikka: Anjalankosken seurakunta

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Pääluottamusmies

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Haluan olla mukana vaikuttamassa asioihin. Haluan tuoda Jytyyn kuuluvien kirkon työntekijöiden äänen kuuluville.

Tuuli Kosunen

Ikä: 52
    Kotipaikka: Kuopio
    Jytyn yhdistys: Kuopion seudun Jyty ry
    Koulutus: Yhteiskuntatieteiden maisteri
    Ammatti: Tutkimushallintokoordinaattori
    Työpaikka: Kuopion yliopistollinen sairaala

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Kuopion seudun Jyty ry:n puheenjohtaja

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Olen vahva oikeudenmukaisuuden ja työelämän tasa-arvon puolestapuhuja, ja kohtaan haasteet rohkeasti. Osaan myös toimia harkiten ja pitkäjänteisesti. Haluan kääriä hihat ja lähteä tekemään töitä paremman työelämän puolesta, jossa otetaan huomioon ihmisten erilaisuus. Työpaikoilla pitäisi tunnistaa ja tunnustaa työntekijöiden erilaiset kyvyt ja osaamiset.

Eija Launia

Kotipaikka: Heinola
    Jytyn yhdistys: Jyty Heinola ry
    Ammatti: Toimialasihteeri
    Työpaikka: Heinolan kaupunki
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Heinola ry:n puheenjohtaja vuodesta 2012 alkaen ja varapääluottamusmies vuodesta 2019 alkaen, lisäksi luottamusmiestehtäviä vuodesta 2013 alkaen. Liittovaltuuston jäsen kaudella  2016 -2020.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Kun elämme epävakaita aikoja työmarkkinoilla, vahvan osaamisen merkitys ja halu kehittää toimintaa korostuu. Haluan viedä asioita eteenpäin samalla innolla, jota tunnen oman yhdistyksen puheenjohtajana ja nykyisenä liittovaltuutettuna. Jäsenten kuunteleminen ja tukeminen sekä heidän yhdenmukainen kohtelunsa on mielestäni tärkeää. En pelkää esittää omaa mielipidettäni tai kantaani vaikeassakaan asiassa. Nyt tarvitaan aitoa halua vaikutta sekä rohkeutta tarttua haasteisiin ja juuri sen vuoksi koen että olisin oikea henkilö valtuustoon.

Ann-Mari Lehtinen

Ikä: 53
    Kotipaikka: Hollola
    Jytyn yhdistys: Jyty Lahti ry
    Koulutus: Tradenomi (AMK)
    Ammatti: Sihteeri
    Työpaikka: Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä (PHHYKY)
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Lahti ry:n varapuheenjohtaja ja hallituksen jäsen. Pääluottamusmies Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymässä (PHHYKY).

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Minua kiinnostaa työelämän lainalaisuudet ja sen myötä oikeudenmukainen ja yhdenvertainen työelämän kehittäminen sekä työhyvinvoinnin lisääminen. Tulevaisuuden haasteena näen jäsenmäärän vähenemisen ja sen vaikutukset liiton toimintaympäristöön ja vaikuttavuuteen. Uskon kuitenkin vahvasti siihen, että yhdessä toimien olemme vahvoja kohtaamaan tulevaisuuden haasteita ja saamme valtakunnallisesti äänemme kuulumaan nyt ja tulevaisuudessa.

Tarja Marin-Hakkarainen

Ikä: 47
    Kotipaikka: Kuopio
    Jytyn yhdistys: Jyty Kuopio ry
    Ammatti: Toimistosihteeri
    Työpaikka: Kuopion kaupunki, nuorisopalvelut
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Kuopio ry alueluottamusmies alkaen 2013. Jyty Kuopio ry:n hallituksen jäsen.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Tässä ehdolla valtuustoon rehti ja reipas syntysavolainen, jonka kanssa vastuu ei jää kuulijalle! Olen toiminut jo yli 20 vuotta järjestötoiminnassa, joista viimeiset 10 vuotta Jytyssä. Työtehtävissäni KVTES ja taloushallinta ovat tulleet tutuiksi, ja ne tuovat vahvuutta ja osaamista myös järjestötoimintaan. Mielestäni Jyty-liiton ja Itä-Suomen alueen toiminnan vahvistaminen sekä jäsenten hyvinvointi ovat näinä vaikeina aikoina ensiarvoisen tärkeitä asioita. Pidetään yhdessä huolta toisistamme.

Tarja Muikku

Ikä: 54
    Kotipaikka: Lieksa
    Jytyn yhdistys: Jyty Lieksa ry
    Koulutus: Agrologi
    Ammatti: Maaseutusihteeri
    Työpaikka: Pielisen Karjalan maaseutupalvelut
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Lieksa ry:n varapuheenjohtaja, hallituksen jäsen, taloudenhoitaja ja jäsenasioidenhoitaja. Jytyn maaseutualojen työryhmän jäsen ja liittovaltuuston Itä-suomen alueen yleisvarajäsen.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Olen kiinnostunut työelämän kehittymisestä ja kehittämisestä ja olen erittäin mielelläni käytettävissä kaikkien jytyläisten etuja edistämässä. Olen empaattinen, positiivinen ja valmis tehtävään.

Antti Potkonen

Ikä: 29
    Kotipaikka: Joensuu
    Jytyn yhdistys: Jyty Kontiolahti ry
    Koulutus: Yhteisöpedagogi (AMK)
    Ammatti: Nuorisokoordinaattori
    Työpaikka: Kontiolahden kunta
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Kontiolahden kunnan pääluottamusmies 2019-, Jyty Kontiolahden hallituksen varapuheenjohtaja 2020-, Jyty Kontiolahden nuorisoasioiden vastaava 2020-

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Haluan tuoda Jytyyn näkökulmia siitä, miten saisimme nuoria kutsuttua osaksi ay-liikettä ja miten siihen kuuluminen heitä hyödyntäisi. Ilman nuoria jäseniä ei ole liitollammekaan tulevaisuutta. Ajattelen myös, että hyvien suhteiden ylläpitäminen ja luominen työnantajaan on kaikkia hyödyntävän yhteistyön perustus.

Paula Pulkkinen

Ikä: 56
    Kotipaikka: Savonlinna (Kerimäki)
    Jytyn yhdistys: Savonlinnan seudun Jyty ry
    Koulutus: Ympäristö- ja terveysteknikko, isännöitsijä
    Ammatti: Asuntosihteeri
    Työpaikka: Savonlinnan kaupunki
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Savonlinnan kaupungilla pääluottamusmies ja hallituksen jäsen Savonlinnan seudun Jyty ry:ssä. Olen toiminut aiemmin myös työsuojeluvaltuutettuna sekä eri tehtävissä paikallisyhdistyksessä.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Ammattiyhdistysliikkeessä toimiminen on jo pitkään kiinnostanut minua ja haluan päästä vaikuttamaan liittomme toimintaan ja tulevaisuuteen. Myös tämän hetkinen elämäntilanteeni mahdollistaa tämän. Lisäksi kaipaan uusia haasteita.

Rea Puustinen

Ikä: 55
    Kotipaikka: Parikkala
    Jytyn yhdistys: Maatalouslomittajat ry
    Koulutus: AMK Agrologi
    Ammatti: Maatalouslomittaja
    Työpaikka: Parikkalan kunta / lomituspalvelut
    Kotisivu ja sosiaalinen media:

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jytyn liittovaltuutettu, Maatalouslomittajat ry:n hallituksen jäsen, pääluottamusmies Parikkalan kunnassa ja työvuojeluvaravaltuutettu.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Ammattini ja ay-taustani vuoksi haluan tuoda esille Jyty-liitolle maatalouslomittajien asioita, unohtamatta kuitenkaan muita kunnan työntekijöitä. Yhden valtuustokauden jälkeen jäi edelleen halua olla vaikuttamassa Jytyn ja sen jäsenien tulevaisuuteen.

Anne Saari

Ikä: 60
    Kotipaikka: Kuusankoski
    Jytyn yhdistys: Jyty Kouvola ry
    Koulutus: Laskentatoimen merkonomi
    Ammatti: Palkka-asiantuntija
    Työpaikka: Sarastia Oy, Kouvolan toimipiste
    Kotisivu ja sosiaalinen media: www.facebook.com/anne.saari.31

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Kouvola ry:n hallituksen jäsen, Sarastia Oy toimipisteiden Kotka-Kouvola-Lahti-Varkaus varalm, Jytyn liittohallituksen jäsen 2016-2020. Valtuustossa olin edelliset 7 vuotta.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Vielä on "paukkuja" jatkaa ay-aktiivin elämää. Matkamittarissani on mukavan pyöreä luku ja voisinkin sanoa, että olen kokemusasiantuntija niin työelämän (26 vuotta kuntayhtymässä ja kohta 11 vuotta osakeyhtiössä) kuin ay-liikkeen tiimoilta. Olen rauhallinen ja ratkaisukeskeinen. Iloisesti Jyty-liiton nainen ja haluan olla edelleen mukana liiton kehittämisessä sekä yhteisten asioiden hoitamisessa. Ethän jätä äänestämättä Annea jatkoon, kiitos.

Jarkko Timoskainen

Ikä: 48
    Kotipaikka: Joensuu
    Jytyn yhdistys: Jyty Joensuun seutu ry
    Koulutus: Sosiaalikasvattaja
    Ammatti: Yhteisökasvattaja
    Työpaikka: Riveria
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Joensuun seutu ry:n puheenjohtaja ja nuorisovastaava. STTK Pohjois-Karjalan aton jäsen, Riverian Jytyn varaluottamusmies

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Jytyn ja ammattiliittojen tulevaisuus huolettaa. Järjestäytymisaste on laskenut jo useita vuosia. Jäsenkehityksen nosto on liiton elinehto. Olen huolissani myös nuorten asemasta työelämässä. Yhdistysrakenne on tällä hetkellä aika suppealla pohjalla, useissa yhdistyksissä samat henkilöt puurtavat vuodesta toiseen uhraten omaa vapaa-aikaansa yhdistyksen jäsenten hyvinvointiin, tähän haluaisin uudistusta.

Kaija Vauhkonen

Kotipaikka: Joroinen
    Jytyn yhdistys: Jyty Yksityinen opetusala TOSI ry
    Koulutus: Suurtalousesimies, kehitysvammapuolen lähihoitaja
    Ammatti: Ohjaaja
    Työpaikka: Ammattiopisto Spesia, Pieksämäki
    Kotisivu ja sosiaalinen media: -

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Yksityinen opetusala TOSI ry:n puheenjohtaja vuodesta 2019 eteenpäin. Ay-liikkeen jäsenenä olen ollut vuodesta 1989 alkaen. Jyty Yksityinen opetusala TOSI ry:n hallituksessa mukana olleena vuodesta  2009. Olen toiminut työsuojeluvaltuutettuna vuodesta 2014 alkaen. Olen ollut vanhan Jytyn liittohallituksen varajäsenenä.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa?
    Halu olla vaikuttamassa ja viemässä yksityisen puolen asioita eteenpäin.

Aija Viikilä

Ikä: 58
    Kotipaikka: Asikkala (Vääksy)
    Jytyn yhdistys: Jyty Asikkala ry
    Koulutus: Tradenomi (ylempi AMK) / Master of Business Administration
    Ammatti: Talouspäällikkö
    Työpaikka: Asikkalan kunnan kasvatus- ja opetuspalvelut
    Kotisivu ja sosiaalinen media: instagram.com/viikilaaija/

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Asikkala ry:n pääluottamusmies vuodesta 2001 alkaen, Asikkalan kunnan yhteistyötoimikunnassa vuodesta 2003 alkaen, STTK:n Hämeen aluetoimikunnassa ja Lahden paikallistoimikunnassa vuodesta 2012 alkaen, Hämeen aluetoimikunnan puheenjohtaja vuodesta 2017 alkaen.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa? Jyty-liiton on koko ajan kehitettävä jäsenten kuulemista ja vastattava odotuksiin. Oman liiton pitää huolehtia työntekijöiden eduista, asemasta ja hyvinvoinnista ja pitää kaikella tavalla työntekijän puolta työelämässä. Meidän elinehto on pysyä mukana työelämän muutoksissa, kuten esimerkiksi jatkuva oppiminen, perheystävällisempi työelämä, ilmastonmuutoksen vaikutukset ja syntyvyyden aleneminen. Pidän tärkeänä myös yhteistyötä ja verkostoitumista tavoitteiden saavuttamiseksi. Tässä työssä haluan olla kehittämässä työelämän pelisääntöjä.

Henriikka Väisänen

Ikä: 38
    Kotipaikka: Iisalmi
    Jytyn yhdistys: Jyty Iisalmi ry
    Koulutus: Tradenomi (AMK). Opiskelen työn ohella tieto- ja viestintätekniikan insinööriksi (AMK).
    Ammatti: Tietojärjestelmäasiantuntija
    Työpaikka: Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä / Tietohallinto
    Kotisivu ja sosiaalinen media: iisalmi.jytyliitto.net/yhdistyksemme/vaalit-2020-henriikka-vaisanen/,
    linkedin.com/in/henriikka-väisänen-09a661154

Luottamustehtävät ay-liikkeessä: Jyty Iisalmi ry:n nuorisovastaava 2011 alkaen ja hallituksen varajäsen 2015 alkaen, Itä-Suomen alueen nuorisovastaava kaudet 2017–2018 ja 2019–2020, sekä Jytyn tulevaisuustyöryhmän jäsen kaudet 2017–2018 ja 2019–2020.

Miksi olet asettunut ehdokkaaksi Jyty-vaaleissa?
    Jytyn on pysyttävä teknologian kehityksessä mukana. On hyödynnettävä kaikkia digitalisaation keinoja, mitä jäsenyyden ylläpitoon, edunvalvontaan ja verkostoitumiseen löytyy. Ne ovat tukena erittäin tärkeälle kenttätyölle. Myös itse työn luonne kehittyy koko ajan. Etätyön on oltava työntekijän oikeus ja samalla on huomioitava työntekijöiden etätyöjaksaminen. Millaisia keinoja Jyty voisi tarjota jäsenten jaksamiseen (etä)työelämässä, miten voitaisiin tukea myös etätyöjohtamista? Kuormittaako informaatiotulva, voisiko Jyty tarjota koulutusta tiedonhallintaan? Onko Jytyn digitaalinen saavutettavuus kunnossa ja online-näkyvyys ajanmukaista, jotta Jyty ansaitsee erityisesti nuorten jäsentensä luottamuksen? Haluan olla mukana pohtimassa ja varmistamassa näitä asioita kanssanne. Jytyn kehittäminen on minulle tärkeää ja uskon, että tutkimalla, kokeilemalla ja positiivisella asenteella onnistuu! :)