Keneen sinä luotat?

Keneen sinä luotat? -kampanja kiersi työpaikoilla ympäri Suomea edistämässä luottamusmiestoimintaa vuosina 2013 ja 2014. Molempina vuosina mukana kiersi ​liiton johtoa ja muita toimihenkilöitä. Kampanjassa kysyttiin, tiedätkö sinä, kuka sinun luottamusmiehesi on? Oletko tutustunut luottamusmiehen tehtäviin? Tiedätkö kehen ottaa yhteyttä, kun jokin työehdoissa tai –oloissa askarruttaa?

Toimiva, avoin ja henkisesti hyvinvoiva työyhteisö perustuu ennen kaikkea luottamukselle. Pomon ja työtovereiden lisäksi työpaikalla pitää voida luottaa myös omaan luottamusmieheen, joka toimii työntekijöiden edustajana, etujen puolustajana sekä tarvittaessa myös äänitorvena. Jytyläisiä luottamusmiehiä toimii työpaikoilla ympäri Suomen. He ovat siellä auttamassa kaikkia Jytyn jäseniä, ja tekevät tätä työtä luottamuksen varassa.

Kampanjaan liittyen teimme molempina vuosina jäsenkyselyn, jossa tiedustelimme ajankohtaisia työyhteisöön, työhyvinvointiin ja luottamusmiestoimintaan liittyviä näkemyksiä. Kysely toimitettiin kaikille Jytyn jäsenille syyskuussa.

Vuosi 2014

Lue jäsenkyselyn 2014 valtakunnalliset sekä alueelliset raportit ja tiedotteet: Jäsenkysely 2014

Vuosi 2013