Jytyn logo

Mitä Jytyn logo ilmentää?

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn merkissä on havaittavissa merkin suunnitelleen A-P Productions Oy:n art director Ari-Pekka Maunukselan mukaan kolme identtistä ihmishahmoa ajatuksella "joukossa on voimaa". Siinä on myös kolme neuvottelijaa pyöreä pöydän ääressä ja myös kukka ja lehdet on merkistä tunnistettavissa, jotka kuvaavat elinvoimaa.

Merkki on avoin, se kommunikoi ulospäin mutta antaa myös turvan. Merkki on Jyty-sanan kanssa hieman suuntautunut oikealle ylös, joka Maunukselan mukaan perinteisesti ilmentää positiivista kehitystä. Merkin värejä Maunuksela luonnehtii seuraavasti: värit ovat puhtaat perusvärit, jossa vihreä on rauhoittava, virkistävä, toteuttava ja tyyni. Sininen on rauhoittavan turvallinen, viileä, hiljainen ja punainen kiihottava, stimuloiva ja kuuma.

Merkki ilmentää kaiken kaikkiaan moniammatillisuutta, moniarvoisuutta ja heterogeenisuutta. Mitä sitten Jyty merkitsee? Suomen kielen perussanakirjan mukaan kuvainnollisesti mm. seuraavia: puhtia, ytyä, vauhtia ja voimaa. Hyviä luonnehdintoja edunvalvontaorganisaatiolle!

- Jytyn graafinen ohjeisto
- Jyty-merkin ohjeisto
- Ohjeisto Jytyn yhdistyksen nimen liittämisestä tunnukseen

Logo-aineistot:

Jytyn logo ja lyhyt nimi, vaakajpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk
Jytyn logo ja lyhyt nimi, pysty
jpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk
Jytyn logo ja koko nimi, keskitetty
jpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk
Jytyn logo ja koko nimijpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk
Jytyn logo ja koko nimi, mustavalkoinen jpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk
Jytyn merkkijpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk
Jytyn merkki, mustavalkoinen
jpg/rgbpdf/rgbpdf/cmyk

jpg/rgb: perus jpg-kuvatiedosto soveltuu erityisesti sähköisille näytöille
pdf/rgb: vektorigrafiikka rgb-muodossa (kuvan laatu ei heikkene suurennettaessa)
pdf/cmyk: vektorigrafiikka cmyk-muodossa (painotuotteisiin)

Pdf-tiedoston lataus omalle tietokoneelle: aukaise tiedosto ja lataa se oikean yläkulman lataa-painikkeesta.