Me tiedämme kuka tätä kaikkea hallitsee

​Asiat tuppaavat järjestymään. Eivät tosin itsestään, vaikka niin helposti kuvittelemmekin. Kaiken takana on nimittäin aina joku, joka hoitaa ja järjestää. Joku, jolla langat pysyvät tiukasti käsissä kaaoksenkin keskellä. Joku, joka tätä kaikkea hallitsee.​ Se olet sinä, sihteeri- ja hallintotyön ammattilainen.

Sihteeri- ja hallintotyön luonne muuttuu tietoyhteiskuntakehityksen ja digitalisaation vuoksi. Digitalisaation tuoma kehitys sihteeri- ja hallintotyössä voi tarkoittaa muun muassa uusien työkalujen käyttöönottamista, vanhojen työtapojen muutosta, palveluiden sähköistämistä, asiakaspalvelun painottumista verkkoon, työtehtävien osittaista automatisointia ja kokonaan uusien työtehtävien syntymistä.

Me Jytyssä tiedostamme hyvin digitalisaation tuoman muutospaineen jäsentemme työssä.  Haluamme olla tukemassa Sinua, sihteeri- ja hallintotyön ammattilainen, jotta muutoksen pyörteissä voit keskittyä työsi tekemiseen ja ammattitaitosi kehittämiseen. ​​​

Sihteeri- ja hallintotyö aiheena Jytyn syksyn aluekierroksilla

Jytyn aluetoimistot ja yhdistykset kiertävät työpaikkoja ympäri Suomen syksyllä tehostetusti ammatillisuuden puitteissa. Tämän syksyn keskipisteenä ovat sihteeri- ja hallintotyötä tekevät nykyiset ja tulevat jytyläiset ja heidän ammatillisuuteensa liittyvät ajankohtaiset kysymykset.

Syyskuun aikana olemme tehneet tälle jäsenryhmälle jäsentutkimuksen koskien työn muutosta, digitalisaation vaikutuksia ja koulutusta. Tulemme henkilökohtaisesti työpaikoille kertomaan tuloksista loka- marraskuun aikana ja voitte siis odottaa näkevänne jytyläiset kahvihuoneessa pullapitko kainalossa. Odotamme innolla kaikkia tulevia kohtaamisia ja keskusteluja kanssanne! Samassa yhteydessä järjestämme paikallisia ammattialailtoja, jotka tulevat käsittelemään jäsenkyselyssä esille nousseita, jäseniämme koskettavia ja huolettavia aiheita.

Marraskuun alussa ovat liikenteessä työpaikoilla myös muut STTK:n jäsenliitot kuin Jyty. Tällöin vietetään STTK:n yhteistä Liity liittoon! - viikkoa.

Tarkkailkaa aluetoimistoltanne tulevaa postia lähiviikkoina! Tarkemmin paikkakunnista ja päivämääristä kerrotaan myös näillä nettisivuilla aikataulujen tarkentuessa. Tapaamisiin kahvihuoneissanne ympäri maan!​

Aluekierrok​​​sen aikataulu​ 2015

FAKTALAATIKKO ALUEKIERROKSESTA
Mitä?​Sihteeri- ja​ hallintoty​ötä koskevaa ajankohtaista asiaa ja keskusteluja työpaikkakäynneillä.
Milloin?​​Loka-marraskuussa 2015. Tarkemmat aluekohtaiset aikataulut alla.
Ketkä?​Kaikki jytyläiset ja Jytystä kiinnostuneet. Liikenteessä kierroksella ovat jytyläiset aktiivit, Jytyn keskustoimiston työmarkkina-asiamiehet ja järjestöosaston asiantuntijat niin aluetoimistoilta kuin keskustoimistoltakin.
Miksi?​Sihteeri- ja hallintotyön ammattilaiset ovat jytyläisistä ammattiryhmistä yksi merkittävimmistä. 25 % jytyläisistä työskentelee erilaisissa tehtävissä sihteeri- ja hallintotyössä.

Lappi​​​ ​
5.10. Kemi - Tornio
6.10. Kemi – Tornio
7.10. Rovaniemi