Jytyn Yhdistysavain

Klikkaa kuvaa, niin näet esikatselukuva​n.

Jytyn Yhdistysavain on kaikille Jytyn paikallisille ja valtakunnallisille yhdistyksille suunniteltu nettisivutyökalu, jonka avulla yhdistys voi helposti ja edullisesti luoda kotisivut ja ylläpitää niitä.

Jytyn Yhdistysavaimessa otettiin kesällä 2015 käyttöön uudet sivupohjat, jotka noudattavat entistä paremmin Jytyn graafista ilmettä ja värejä.

Käytössä on nyt sivupohja, josta on kolme värivariaatiota: vihreä, sininen ja punainen. Jytyn Yhdistysavain on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöiseksi, sillä nettisivujen päivittämiseen riittävät tietotekniset perustaidot ja omatoiminen perehtyminen.

Miten uusi ulkoasu otetaan käyttöön?

Kaikkien Jytyn yhdistysavainta jo käyttävien yhdistysten tulee ottaa käyttöön uudet sivupohjat omilla kotisivuillaan. Tavoitteena on myös, että mahdollisimman moni Jytyn paikallinen tai valtakunnallinen yhdistys ottaisi yhdistysavaimen kotisivut käyttöönsä.

Jyty on laatinut yhdistysavaimen käytöstä oman ohjeiston ja ulkoasuoppaan, jossa on neuvottu kohta kohdalta toimenpiteet uuden ulkoasun käyttöönottoon.

Vanhan ulkoasun päivittäminen:

• Aloita ulkoasun päivittäminen lukemalla ohjeisto omanetistä (Alue- ja paikallistoiminta -> Yhdistyksen viestintä), jonne Jytyn yhdistysten toimihenkilöt pääsevät kirjautumaan jäsennumerollaan. Omanetistä löydät Jytyn Yhdistysavaimen ulkoasupaketin, johon kuuluu ohjeiston lisäksi mm. asettelumalli, verkko-osan koodia ja kuvapankki. Tämän jälkeen voit kirjautua omalle sivustollesi Yhdistysavaimessa ja päivittää ulkoasua.

Kokonaan uuden sivuston perustaminen:

• Jos yhdistykselläsi ei ole vielä omia nettisivuja, aloita uuden sivuston perustaminen lukemalla ohjeisto omanetistä (Alue- ja paikallistoiminta -> Yhdistyksen viestintä), jonne Jytyn yhdistysten toimihenkilöt pääsevät kirjautumaan jäsennumerollaan. Omanetistä löydät Jytyn Yhdistysavaimen ulkoasupaketin, johon kuuluu ohjeiston lisäksi mm. asettelumalli, verkko-osan koodia ja kuvapankki. Tämän jälkeen voit aloittaa yhdistyksesi uuden sivuston perustamisen Yhdistysavaimessa.
  • Sivuston osoite on jytyliitto.net -päätteinen ja osoitteen etuosaan tulee yhdistyksesi nimi, kuten esimerkiksi http://juvanjyty.jytyliitto.net/ tai http://iisalmi.jytyliitto.net/
  • HUOM! Uudella sivustolla on käytössä automaattisesti ohjeiden mukaiset Jytyn sivupohjat, joihin on helppo lisätä omaa sisältöä.

Jytyn Yhdistysvaimen ale-hinnat: YA Start 11,90 € / kk tai YA Plus 19,90 € / kk. Start-paketilla pärjää. Plus-paketissa enemmän ominaisuuksia.

Jos tarvitset lisää ohjeita ja neuvoja, lue Yhdistysavaimen oma ohjeisto.

Tarkempia ohjeita ja neuvoja saat Jytyn tiedottajalta, jolle voit antaa myös palautetta Jytyn yhdistysavaimesta. Tarvittaessa saat apua myös Yhdistysavaimen asiakaspalvelusta.