​​​​​​​​Opiskelijat Jytyn ammattiyhdistyksissä ​

Ammattiliitto Jyty vaikuttaa lähelläsi - opiskelitpa missä päin Suomea tahansa. Paikallisuus on vahvuutemme. Me jytyläiset olemme ammattilaisia sadoilla työpaikoilla ja autamme sinua suunnatessasi opintojasi tai suunnitellessasi työuraasi esimerkiksi kunnissa, kuntayhtymissä tai yksityissektorilla, kuten järjestöissä. Tapaat meidät, tulevat työkaverisi, opiskelupaikkakuntasi jytyläisessä yhdistyksessä ja Jytyn toiminnassa.

Ammattiliitto Jyty ja sen jäsenyhdistykset ovat aina myös sinu​a, nuorta ammattilaista, varten. Ammattiliiton jäsenyys ei ole ainoastaan perusoikeutesi työelämässä, vaan se kuuluu myös ammatilliseen kasvuusi ja kehitykseesi. Jytyn tuki ei ala vasta valmistuessasi.

Opiskelija saa jäsenmaksullaan sekä oman yhdistyksensä jäsenedut että liiton kaikille jäsenyhdistystensä jäsenille tarjoamat palvelut. Opiskelija voi valita yhdistyksekseen joko paikallisen jäsenyhdistyksen tai valtakunnallisen sopimusalayhdistyksen. Katso kaikki yhdistykset​.

Opiskelija > oma yhdistys > oma alue > ammattiliitto Jyty

Liity Jytyn jäseneksi

Opiskelijajäseneksi voi liittyä ensimmäistä kertaa Jytyyn ja sen jäsenyhdistykseen liittyvä päätoiminen tutkinto-opiskelija. Jytyläiset opiskelevat ammatti- ja aikuisopistoissa, urheiluopistoissa sekä ammattikorkeakouluissa. Jäädessään esimerkiksi opintovapaalle tai aloitettuaan opinnot jäsen maksaa oman yhdistyksensä euromääräisen jäsenmaksun.

Ammattiliitto Jytyn muodostaa noin 250 jäsenyhdistystä. Opiskelija kuuluu opiskelu- tai kotipaikkakuntansa tai valtakunnallisen yhdistyksen jäsenenä ammattiliitto Jytyyn. Opiskelijat ovat täysivaltaisia jäseniä yhdistyksissään. Heidän jäsenlajinsa ja -maksunsa ainoastaan eroaa hieman muista jäsenistä. ​

Liity Jytyn jäseneksi täyttämällä oheinen sähköinen jäsenyysilmoitus. Sinun ei tarvitse tietää Jytyn jäsenyhdistyksen nimeä, vaan jäsensihteerimme ohjaa sinut automaattisesti oikeaan yhdistykseen. Useat Jytyn jäsenyhdistykset tiedottavat toiminnastaan ja eduistaan myös omilla verkkosivuillaan.

Täytä liittymisilmoitus​

Kun liittymisilmoituksesi on käsitelty, saat tekstiviestivahvistuksen. Saat pian myös jäsenkorttisi. Oma jäsenyhdistykseksi lähettää sinulle myös tervehdyksensä.

Opiskelija, päivitä jäsentietosi

Ilmoita työskentelystäsi tai valmistumisestasi täyttämällä oheinen lomake. Ilmoita myös, jos työsi opintojen ohella muuttuu tai päättyy. ​Jos sinulla on voimassa oleva työsuhde tai aloitat työssä opintojesi ohella, voit liittyä myös Jytyn työttömyyskassan jäseneksi huolehtiaksesi ansiosidonnaisesta työttömyysturvastasi. Jytyn työttömyyskassan jäsenyys edellyttää oheista ilmoitusta.

Ilmoita työskentelystäsi tai valmistumisestasi

Ota yhteyttä​

Opiskelijajäsenyyttä ja -jäsenmaksua koskevat kysymykset voi lähettää sähköpostitse opiskelijat(at)jytyliitto.fi.

Jytyn opiskelijatoimintaa koordinoi suunnittelija Mikko Valtonen yhdessä opiskelijatyöryhmän kanssa. Ota yhteyttä mikko.valtonen(at)jytyliitto.fi halutessasi lisätietoja opiskelijatoiminnasta Jytyssä, opiskelijajärjestöyhteistyöstä tai Jytyn koulutiedottamisesta. ​