Jyty-agentit - uuden ajan koulutiedottajat

​Haluatko sinäkin Jyty-agentiksi?
Tsekkaa tästä listasta faktat!

Mitä ovat Jyty-agentit?

Jyty-agentit olivat ennen Jytyn koulutiedottajia. Iso osa nuorista järjestäytyy ammattiliittoon jo opiskeluaikana. Nyt me lähdemme uudella ilmeellä ja tarmolla tekemään entistä aktiivisempaa Jytyn oppilaitostoimintaa. Siksi perustimme jytyläiset oppilaitostoiminnan kärkijoukot, Jyty-agentit.

Jyty-agenttien toteuttama oppilaitostoiminta on opiskelijoiden tapaamista asiantuntijaluennoilla ja erilaisissa tapahtumissa, kuten messuilla. Jyty-agentin tehtävä on kehittää opiskelijoiden työelämävalmiuksia sekä esitellä Jytyä opiskelijan ammattiliittona. Jyty-agenteilla on oiva mahdollisuus tavata opiskelijoita alueellaan ja lähentää siten opiskelijoita omaan yhdistykseen.

Kuinka pääsen Jyty-agentiksi?

Kuka tahansa jytyläinen voi ryhtyä Jyty-agentiksi. Sinun tarvitsee vain ilmoittautua meille sähköisen lomakkeen kautta. Ennen oppilaitoskeikkojen aloittamista suosittelemme käymään Jytyä oppilaitoksiin –kurssin. Tämä ei kuitenkaan ole pakollista, mikäli haluat heti aloittaa agenttitoiminnan. Kurssilta saat hyvät valmiudet tehtävään, sisältäen muun muassa esiintymistaidon valmennuksen. Kurssi järjestetään kerran vuodessa ja sen ajankohdan löydät Jytyn koulutuskalenterista.

Jyty-agentti saa toimintaansa tarvittavat materiaalit ja ohjeistukset omalta aluetoimistoltaan. Tämä tarkoittaa valmiita luentopohjia, Kahoot-tietovisoja sekä jakomateriaaleja. Aluetoimistot myös välittävät oppilaitoskeikkoja oman alueensa Jyty-agenteille.

Jyty-agentiksi lähteminen on todella helppoa, joten ilmoittaudu mukaan alla olevan linkin kautta! Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä jokaiseen Jyty-agentiksi ilmoittautuneeseen.

Ilmoittaudu Jyty-agentiksi

Mitä hyötyä on Jyty-agenttina toimimisesta?

Jyty-agenttina voit luoda itsellesi hyvät verkostot alueesi oppilaitoksiin, saada esiintymiskokemusta ja tavata paljon uusia ihmisiä. Oma yhdistyksesi voi saada kauttasi uusia jäseniä ja innokkaita nuoria toimijoita. Samalla Jyty-agenttina toimiminen on hyvää vastapainoa muuhun arjen työhön.

Jyty-agentit saavat korvauksen oppilaitoskeikoista. Luennon pitämisestä maksetaan 40 euroa tunnilta. Messuilla liiton esittelystä tai vastaavasta yleisötapahtumasta saa 25 euroa tunnilta. Nämä korvaukset ovat verollisia. Tämän lisäksi liitto korvaa oppilaitoskeikoista aiheutuvat matkakulut halvimman julkisen liikenteen hinnan mukaan tai omalla autolla kuljettaessa 0,20 euroa per kilometri.

Lisätietoja

Lisätietoja Jyty-agenttina toimimisesta saat Jytyn suunnittelijalta Pekka Laukkaselta. Ole rohkeasti yhteydessä, jos jokin asia askarruttaa.

Pekka Laukkanen
suunnittelija