Ruka

​Ruka on Kuusamossa sijaitseva monipuolinen vapaa-ajanviettokeskus, jossa on säilynyt aito hiihtokeskuksen henki. Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jossa kausi kestää parhaimmillaan lokakuusta toukokuuhun. Jytyn jäsenet voivat vuokrata Rukalla jäsenetuhintaan kahta mökkiä, jotka ovat Rukanvuosseli ja Petäjätupa.

Vuokra-aika on sesonkiaikana yksi viikko, muina aikoina myös lyhyempiä jaksoja. Vaihtopäivä Rukalla on lauantai. Huoneiston hintaan eivät kuulu liinavaatteet eikä loppusiivous vaan niistä jokainen vastaa itse tai tilaa ne erikseen. Lomamökkien varaukset tehdään suoraan kohteesta ja lomaviikot täytetään siinä järjestyksessä, kun varauksia tulee. Kaikkien lomahuoneistojen majoitusvaraus on sitova.

Vuokrahinta sisältää talvikaudella 2 kpl viikon hissilippuja/huoneisto, arvoltaan yhteensä noin 300 €.

Lomamökkien hinnat

Varaukset

Puhelimitse 0400 346 921 tai sähköpostilla hannes.tormanen@pp.inet.fi. Sähköpostiviestiin tulee lisätä oma puhelinnumero yhteydenottoa varten.

Rukanvuosseli (57,5m2 + parvi)

Rukanvuosseli-mökki (6 henk.) on Itä-Rukan alueella sijaitseva kelohirsisen paritalon toinen pääty. Mökissä on tupakeittiö, sauna-pesuhuone, makuuhuone ja nukkumaparvi.(Nukkumaparvella 4 petipaikkaa) . Rukan viikko on la. klo. 14.00 – la klo. 10.00.
HUOM! Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.

Petäjätupa (91,5m2 + 25m2)

Petäjätupa on erillinen hirsimökki Rukalla. Mökissä on 2 makuuhuonetta, tupakeittiö, tilava parvi, sauna ja pesuhuone, jossa wc. Lisäksi erillinen suksivarasto. Vuodepaikkoja 9  hengelle. Mökki sijaitsee vain 1 km Kelorinteeltä, hiihtoladuille on matkaa vain 200 m. Moottorikelkkareitille n. 1 km. Ydinkeskusta, Rantasipi Ruka, Safaritalo, Rukaklubi, Ravintola Piste ym. Rukan keskusaukion palvelut 1,5 km. Ski-Bussin pysäkille n.300m. Rukan viikko on lauantaista klo 14.00 la - klo 10.00.
HUOM! Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.