Ruka

​Ruka on Kuusamossa sijaitseva monipuolinen vapaa-ajanviettokeskus, jossa on säilynyt aito hiihtokeskuksen henki. Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jossa kausi kestää parhaimmillaan lokakuusta toukokuuhun. Jytyn jäsenet voivat vuokrata Rukalla jäsenetuhintaan kahta mökkiä, jotka ovat Rukanvuosseli ja Petäjätupa. Talvikaudella hintaan sisältyy 2 hiihtohissilippua.

Varaukset

Kysy vapaita aikoja ja tee varauksia kohteeseen puhelimitse 0400-346 921 tai sähköpostitse: hannes.tormanen(@)pp.inet.fi

Rukan kesätapahtumia KESÄTAPAHTUMIA TÄSTÄ LINKISTÄ

Rukanvuosseli (57,5m2 + parvi)

Rukanvuosseli-mökki (6 henk.) on Itä-Rukan alueella sijaitseva kelohirsisen paritalon toinen pääty. Mökissä on tupakeittiö, sauna-pesuhuone, makuuhuone ja nukkumaparvi.(Nukkumaparvella 4 petipaikkaa) . Rukan viikko on la. klo. 14.00 – la klo. 10.00. Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.

Petäjätupa (91,5m2 + 25m2)

Petäjätupa on erillinen hirsimökki Rukalla. Mökissä on 2 makuuhuonetta, tupakeittiö, tilava parvi, sauna ja pesuhuone, jossa wc. Lisäksi erillinen suksivarasto. Vuodepaikkoja 9  hengelle. Mökki sijaitsee vain 1 km Kelorinteeltä, hiihtoladuille on matkaa vain 200 m. Moottorikelkkareitille n. 1 km. Ydinkeskusta, Rantasipi Ruka, Safaritalo, Rukaklubi, Ravintola Piste ym. Rukan keskusaukion palvelut 1,5 km. Ski-Bussin pysäkille n.300m. Rukan viikko on lauantaista klo 14.00 la - klo 10.00. Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.