Ruka

​Ruka on Kuusamossa sijaitseva monipuolinen vapaa-ajanviettokeskus, jossa on säilynyt aito hiihtokeskuksen henki. Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista, jossa kausi kestää parhaimmillaan lokakuusta toukokuuhun. Jytyn jäsenet voivat vuokrata Rukalla jäsenetuhintaan kahta mökkiä, jotka ovat Rukanvuosseli ja Petäjätupa. Talvikaudella hintaan sisältyy 2 hiihtohissilippua.

Lomamökkien varaus vuodelle 2019

Jytyn lomahuoneistojen varausaika vuodelle 2019 alkaa 22.11. Ajalla 22.11. – 2.12.2018 varaavat ne, jotka eivät ole aiemmin käyttäneet Jytyn lomaetua tai edellisestä varauksesta on kulunut 2 vuotta. Tämän jälkeen 3.12.2018 alkaen kaikilla jäsenillä on mahdollisuus varata vapaita lomaviikkoja. Lomamökkien varaukset tehdään suoraan kohteesta ja lomaviikot täytetään siinä järjestyksessä, kun varauksia tulee. Kaikkien lomahuoneistojen majoitusvaraus on sitova.

Vuokra-aika on sesonkiaikana yksi viikko, muina aikoina myös lyhyempiä jaksoja. Vaihtopäivä on Levillä ja Rukalla lauantai ja Tahkolla perjantai. Vuokrahinta sisältää huoneiston vapaan käytön ja 2 kpl hiihtohissilippuja koko viikolle. Huoneiston hintaan eivät kuulu liinavaatteet eikä loppusiivous vaan niistä jokainen vastaa itse tai tilaa ne erikseen. Lomakohteiden esittelyt ja varaustiedot löydät kohdesivuilta. Lomahuoneistojen hinnat löytyvät alta sekä kohdesivuilta.

Lomamökkien hinnat

Varaukset

Huom! Ajanjaksolla 22.11– 2.12.2018 varauksia ja tiedusteluja Rukan mökeille otetaan vastaan vain sähköpostilla hannes.tormanen@pp.inet.fi. Sähköpostiviestiin tulee lisätä oma puhelinnumero yhteydenottoa varten. Myöhemmin varauksia voi tehdä normaalisti myös puhelimitse 0400 346 921 klo 9.00 jälkeen.

Rukanvuosseli (57,5m2 + parvi)

Rukanvuosseli-mökki (6 henk.) on Itä-Rukan alueella sijaitseva kelohirsisen paritalon toinen pääty. Mökissä on tupakeittiö, sauna-pesuhuone, makuuhuone ja nukkumaparvi.(Nukkumaparvella 4 petipaikkaa) . Rukan viikko on la. klo. 14.00 – la klo. 10.00.
HUOM! Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.

Petäjätupa (91,5m2 + 25m2)

Petäjätupa on erillinen hirsimökki Rukalla. Mökissä on 2 makuuhuonetta, tupakeittiö, tilava parvi, sauna ja pesuhuone, jossa wc. Lisäksi erillinen suksivarasto. Vuodepaikkoja 9  hengelle. Mökki sijaitsee vain 1 km Kelorinteeltä, hiihtoladuille on matkaa vain 200 m. Moottorikelkkareitille n. 1 km. Ydinkeskusta, Rantasipi Ruka, Safaritalo, Rukaklubi, Ravintola Piste ym. Rukan keskusaukion palvelut 1,5 km. Ski-Bussin pysäkille n.300m. Rukan viikko on lauantaista klo 14.00 la - klo 10.00.
HUOM! Mökille ei voi tuoda kotieläimiä.