Jäsentiedot

Varsinainen jäsen

Varsinaisena jäsenenä kuulut Jyty ry:n jäsenyhdistykseen. Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassaan (JYTK) kuulut automaattisesti, mikäli et liittyessäsi ole sitä kieltänyt. Käytössäsi on liiton tarjoamat monipuoliset jäsenedut ja palvelut. Lue lisää

Opiskelijajäsen

Opiskelijajäsenelle kuuluvat samat jäsenedut ja –palvelut kuin varsinaiselle jäsenellekin yhdistyksessään.
Liittyessäsi Jytyyn ja sen jäsenyhdistykseen liityt myös Jytyn työttömyyskassaan, jos sinulla on voimassa oleva työsuhde. Voit liittyä Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassaan (JYTK) missä tahansa opintojesi vaiheessa, kun aloitat työskentelyn. Lue lisää ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta​ ja työskentelystä opintojen ohella ja liity Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassaan​. Ilmoitathan myös, jos valmistut tai työsi opintojen ohella päättyy, jotta jäsentietosi päivittyvät.

Kannatusjäsen

Jäsen, joka jää eläkkeelle, voi edelleen kuulua jäsenyhdistykseen kannatusjäsenenä, mikäli jäsenyhdistys tällaisen hyväksyy. Kannatusjäsenellä ei ole liittojäsenmaksuvelvollisuutta, äänioikeutta eikä vaalikelpoisuutta Jytyn toimielimiin. Kannatusjäsenellä on yhdistyksen kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus.
Voit liittyä myös Jytysenioreihin. Lue lisää Jytysenioreiden nettisivuilta.

Vapaajäsen

Vapaajäsenyyksiä ei ole myönnetty 1.1.2005 jälkeen.

Aktiivijäsen

Varsinaisena tai opiskelijajäsenenä voit osallistua ja vaikuttaa yhdistyksesi päätöksentekoon ja hoitaa eri tehtäviä.
Yhdistyksen eri tehtäviä: luottamusmies, puheenjohtaja, sihteeri, hallituksen jäsen, jäsenasiainhoitaja, rahastonhoitaja, tiedottaja, koulutusvastaava ja nuorisovastaava. Yhdistys edustaa neuvottelupöydässä ja yhteistoimintaryhmissä.
Jäsenenä aktiivisuutesi ja tukesi on tärkeää yhdistyksen toiminnalle.

Aktiivijäsenillä on käytössään Omanetti  = Liiton extranet.
Se sisältää kohdennettua tietoa, julkaisuja, tilastoja, lomakkeita sekä tiedotteita.

Tietojen luovuttaminen

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry pitää yllä jäsenrekisteriä jäsenmaksujen perintää, edunvalvonta-asioiden hoitamista, jäsenpalveluja ja tilastotietojen kokoamista varten. Tietoja luovutetaan jäsenmaksujen osalta verottajalle ja jäsentietojen osalta Jytyn jäsenvakuutuksen toimittavalle vakuutusyhtiölle. Yhteystietoja luovutetaan vain jäsenetujen markkinointiin, ellet ole kieltänyt tietojen luovuttamista. Rekisteriseloste