Vaalikokouksissa valittiin ehdokkaat liittohallitukseen

Jytyn alueellisissa vaalikokouksissa valittiin ehdokkaat liittohallituksen jäseniksi niin, että kultakin alueelta valittiin kaksi hallituksen jäsentä. Lisäksi Maatalouslomittajat ry, seurakunta-alan jaosto sekä yksityisalojen jaosto asettivat kukin oman ehdokkaansa liittohallitukseen, jonka koko on näin ollen 11 jäsentä ja puheenjohtaja.

Etelä-Suomesta valittiin hallitukseen Niina Kankaanpää VSSHP Jyty ry:stä ja Jussi Ruokonen Jyty Helsinki ry:stä. Itä-Suomesta valittiin Anne Hiltunen Jyty Varkaus ry:stä ja Anne Saari Jyty Kouvola ry:stä.

Länsi-Suomesta valituksi tuli Päivi Alho Jyty Pori ry:stä ja Heli Rautanen Jyty Tampere ry:stä. Pohjois-Suomesta hallitukseen tulee Aune Kumpula Jyty Kemijärvi ry:stä ja Jouni Piri Jyty Pudasjärvi ry:stä.

Lisäksi Maatalouslomittajat ry:stä valittiin Ismo Hoskari, seurakunta-alalta Virpi Kiviniemi (Seurakuntapuutarhurit ry) ja yksityisaloilta Olli-Pekka Kulju (Yksityisen sosiaali- ja terveyspalvelualan yhdistys TYST ry).

Hallituksen neljä yleisvarajäsentä valitaan ensimmäisessä 24.-25.11. pidettävässä liittovaltuuston kokouksessa. Hallituksen puheenjohtajana toimii asemansa perusteella liiton puheenjohtaja Maija Pihlajamäki. Puheenjohtajavaali on valtuuston kokouksessa 24.11.

Liittovaltuustoon nousevat

Alun perin liittovaltuustoon valitut Anne Hiltunen, Anne Saari ja Päivi Alho tulivat valituksi liiton hallitukseen alueidensa vaalikokouksissa. Näin ollen heidän tilalleen valtuustoon nousevat Itä-Suomesta Päivi Heikkinen (Jyty Siilinjärvi ry) ja Marianna Hyväkkä (Jyty Orimattila ry) sekä Länsi-Suomesta Sirkka Vienola (Jyty Tampere ry).

Lisätietoja liitovaltuuston jäseneksi ja yleisvarajäseniksi valituista liiton nettisivuilta.

Lue lisää: Jytylle valittiin uusi liittovaltuusto (10.10.2016)