Useita Jytyn yksityisten alojen neuvotteluja alkanut

​Jytyn yksityisten alojen työehtosopimusneuvotteluja on aloitettu Suomen riistakeskuksen, terveyspalvelualan, Suomen metsäkeskuksen ja yksityisen sosiaalipalvelualan sopimuksista. Aikaisemmin neuvottelujen aloittamisesta kerrottiin myös neuvonta-alan sopimuksessa.

Suomen riistakeskuksen neuvottelut alkavat

Suomen riistakeskusta koskeva työehtosopimus päättyy 31.1.2018. Neuvottelut seuraavasta sopimuskaudesta käynnistyvät vähitellen. Neuvotteluaikoja on sovittu tässä vaiheessa seuraaville ajankohdille: 28.11.2017, 15.1.2018 ja 29.1.2018. Lisää neuvotteluaikoja varataan tarpeen mukaan. Uusi sopimuskausi alkaa 1.2.2018, mikäli neuvotteluissa päästään tulokseen.

Terveyspalvelualan työehtosopimuksen neuvottelut alkavat

Terveyspalvelualan työehtosopimus päättyy 31.1.2018. Ensimmäinen tunnusteleva tapaaminen Hyvinvointialan liiton kanssa oli 3.11.2017. Myös Unioniin kuuluvat järjestöt pitivät oman tavoitteiden asetantaa ja yhteensovittamista koskevan neuvottelun samana päivänä. Neuvottelut seuraavasta sopimuskaudesta käynnistyvät vähitellen. Seuraava neuvottelu on sovittu 10.1.2018. Lisää neuvotteluaikoja varataan tarpeen mukaan. Uusi sopimuskausi alkaa 1.2.2018, mikäli neuvotteluissa päästään tulokseen.

puh 020 789 3716, paivi.salin@jytyliitto.fi

Suomen metsäkeskusta koskevan työehtosopimuksen neuvottelut

Suomen metsäkeskusta koskeva työehtosopimus päättyy 31.1.2018. Tätä sopimusta koskeva neuvottelukunta on kokoontunut lokakuun alussa ja seuraava kokous on 20.11.2017. Seuraava neuvottelu Paltan kanssa on sovittuna 30.11.2017. Tammikuun 23. päivänä on varattuna neuvotteluaika.  Lisää neuvotteluaikoja varataan tarpeen mukaan. Uusi sopimuskausi alkaa 1.2.2018, mikäli neuvotteluissa päästään tulokseen.

puh 020 789 3716, paivi.salin@jytyliitto.fi

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen neuvottelut käynnistyneet

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus päättyy 31.1.2018. Ensimmäinen tunnusteleva tapaaminen Hyvinvointialan liiton kanssa oli 19.10.2017. Seuraavaa sopimuskautta koskevat neuvottelut jatkuvat 10.11.2017. Tässä vaiheessa ei ole vielä sovittuna muita neuvotteluaikoja. Uusi sopimuskausi alkaa 1.2.2018, mikäli neuvotteluissa päästään tulokseen. Pääpaino neuvotteluissa sijoittuu tammikuulle 2018.

Lue lisää työehtosopimusten neuvottelutilanteesta: Sopimusneuvottelut 2017-2018