Ulla-Maija Rajakangas Hyvinvointialan liiton toimitusjohtajaksi

Ulla-Maija Rajakangas, 53, siirtyy Hyvinvointialan liiton toimitusjohtajaksi 1. joulukuuta 2016 alkaen. Tällä hetkellä Rajakangas on Finanssialan Keskusliiton (FK) hyvinvoinnin rahoituksen hankkeesta vastaava johtaja. Rajakangas on työskennellyt peruspalveluministerin valtiosihteerinä vuosina 2013-2015 ja tätä ennen muun muassa erityisavustajana eri ministeriöissä ja asiantuntijana akavalaisissa liitoissa. Koulutukseltaan hän on yhteiskuntatieteiden maisteri.

- Hyvinvointialan liitto saa Rajakankaasta erittäin asiantuntevan, yhteiskunnallisesti valveutuneen ja yhteistyökykyisen johtajan. Toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi uuteen tehtävään, sanoo Hyvinvointialan liiton hallituksen puheenjohtaja Olli Holmström.

Rajakangas ottaa uuden tehtävän innostuneena vastaan.

-Tämä oli minulle luonteva valinta. Haluan olla vahvasti ja aktiivisesti rakentamassa uudenlaista sosiaali- ja terveyspalvelujen rakennetta. Suomi tarvitsee jatkossa entistä enemmän yksityisen, järjestöjen ja julkisen puolen laajaa yhteistyötä hyvinvointipalvelujen tuottamisessa sekä rahoittamisessa. Nyt tarvitaan yhteistyötä ja kaikkien panosta kansalaisten hyvinvointipalvelujen turvaamiseksi. Liitto tulee olemaan aktiivinen yhteiskunnallinen vaikuttaja, Rajakangas korostaa.