Tänään vietetään kansainvälistä vapaaehtoisten päivää!

5.12.2018

Vähintään joka kolmas suomalainen tekee vapaaehtoistyötä. Keskiviikkona 5. joulukuuta vapaaehtoisten tekemä työ nostetaan jalustalle, kun Suomessa vietetään Vapaaehtoisten päivää. On aika kiittää jokaista vapaaehtoista arvokkaasta työstään!

Teemapäivän tarkoituksena on juhlistaa ja tuoda esille sitä väsymätöntä työtä, jolla vapaaehtoiset tekevät maailmasta solidaarisempaa, tasa-arvoisempaa ja parempaa kaikille. Tuhannet jytyläiset osallistuvat vuosittain liittomme vapaaehtoistoimintaan ja edistävät jäsentemme työn tekemisen kulttuuria.

On tärkeää nostaa tämä vapaaehtoistyö esille ja antaa arvostusta kaikille näille ahkerille ihmisille, jotka antavat omaa aikaansa paremman tulevaisuuden puolesta.

Vapaaehtoistyön kokeileminen on helpompaa kuin koskaan. Jytyn paikallisyhdistyksistä löytyy toiminnan paikkoja varmasti meille jokaiselle ja vapaaehtoistoiminnan paikkoja on tarjolla erilaisissa järjestöissä ja vapaaehtoistoiminnan tahoissa.