Kunnon työn päivä tulee taas!

Kunnon työn päivää vietetään lauantaina 7. lokakuuta, koska meistä jokainen ansaitsee ihmisarvoisen työn ja hyvän työelämän.

Teemapäivää vietetään joka vuosi samaan aikaan noin 60 maassa jo yhdeksättä kertaa. Osallistu päivään kertomalla esimerkiksi sosiaalisessa mediassa, mikä tekee kunnon työn päivän. Onko se tasa-arvo, kahvitauko vai kenties upeat työkaverit? Vai toivotko johonkin parannusta meillä Suomessa tai maailmalla? Jaa vastauksesi tunnisteella #kunnontyönpäivä.

Kunnon työn ehdot toteutuvat vain harvalla työntekijällä maailmassa. Siksi teemapäivänä muistutetaan, että jokaisella on oikeus kunnon työhön ja elämiseen riittävään palkkaan.

Päivän taustalla vaikuttavat Suomessa palkansaajien keskusjärjestöt SAK ja Akava sekä Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK. Kansainvälisesti sen on käynnistänyt ay-liikkeen maailmanjärjestö ITUC.

Kuinka osallistua?

Osallistu päivään kertomalla sosiaalisessa mediassa, mikä tekee päivästäsi Kunnon työn päivän. Onko se tasa-arvo, kahvitauko vai kenties upeat työkaverit? Vai toivotko johonkin parannusta meillä Suomessa tai maailmalla?

Jaa vastauksesi tunnisteella #kunnontyönpäivä.
FacebookTwitter ja Instagram

Lue lisää: www.kunnontyo.fi/