Kilpailukykyssopimusneuvottelut jatkuivat maanantaina

30.5.2016

(Päivitetty 30.5. klo 14.40) Kilpailukykysopimuksen alakohtaiset soveltamisneuvottelut jatkuivat maanantaina 30.5. Mm. kunta-alalla neuvoteltiin viikonloppuna sekä lauantaina että sunnuntaina. Eniten neuvotteluja on hiertänyt kysymys työajan pidentämisestä, vaikka siinäkin edistystä on tapahtunut.

Osapuolet palasivat mm. kunta-alalla neuvottelupöytään maanantaina klo 10.30. Kunta-puolen neuvotteluissa on tauko klo 17 saakka. Tavoitteena on edelleen, että neuvottelutulos saavutettaisiin Jytyn edustamilla aloilla tiistaihin 31.5. klo 16 mennessä.

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:n liittovaltuusto  ja –hallitus on kutsuttu koolle tiistaina 31.5. klo 13 alkaen päättämään liiton suhtautumisesta mahdollisesti saavutettuun neuvottelutulokseen kilpailukykysopimuksesta. Kokouspaikkana on Sokos hotelli Vantaa (Mestarisali) , Hertaksentie 2.

* Jyty edustaa noin 55 000 kuntien, kuntayhtymien, seurakuntien ja yksityisten palveluksessa olevaa viran- ja toimenhaltijaa. Jäsenistöstä naisia on noin 87 prosenttia. Jyty on STTK:n jäsenliitto.