Jytyn puheenjohtajaksi Maija Pihlajamäki

​Jytyn puheenjohtaja Maija Pihlajamäki.
(Kuva aukeaa kokonaisena
kuvaa klikkaamalla)

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:n korkein päättävä elin liittovaltuusto valitsi torstaina 24.11. liiton puheenjohtajaksi seuraavaksi nelivuotiskaudeksi liittoa vuodesta 2010 johtaneen hallintotieteiden maisteri Maija Pihlajamäen Helsingistä.

Ennen Jytyn puheenjohtajuutta Pihlajamäen työhistoria sisältää työtehtäviä Suomen Keskustan kaupunkitoiminnan suunnittelupäällikkönä sekä kunta- ja maakuntasihteerinä. Hän on toiminut myös Mielenterveyden keskusliitossa Länsi-Suomen aluetoiminnan vetäjänä, vs. talouspäällikkönä seurakunnassa, Brysselissä europarlamentaarikon erityisavustajana sekä Virossa uusyrityskeskuksessa asiantuntijana ja konsulttina.

Pihlajamäki on syntynyt Lehtimäellä Etelä-Pohjanmaalla ja valmistunut hallintotieteiden maisteriksi Vaasan yliopistosta vuonna 1993 pääaineenaan julkishallinto. Pihlajamäki harrastaa mm. kuntonyrkkeilyä, kuntopotkunyrkkeilyä, pilatesta ja lukemista.

* Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty edustaa noin 55 000 kuntien, kuntayhtymien ja seurakuntien ja yksityisten palveluksessa olevaa viran- ja toimenhaltijaa. Jäsenistöstä 87 % on naisia. Jyty on STTK:n neljänneksi suurin jäsenliitto.

Lisätietoja:
Jytyn puheenjohtaja Maija Pihlajamäki, puh. 0400 537 756, maija.pihlajamaki@jytyliitto.fi

Jytyn viestintäjohtaja Kari Hietamäki, puh. 040 5020 115, kari.hietamaki@jytyliitto.fi

Jytyn tiedote:

- Jyty: Valinnanvapautta lisää vanhempainvapaisiin (tiedote 24.11.)

Jytyn jäsentutkimus 2016:

- Jytyn jäsentutkimus: Epävarmuus rasittaa julkis- ja yksityisalojen työntekijöitä (tiedote 24.11.)

Kuvia puheenjohtajan valinnasta:

- Maija Pihlajamäki liittokokouksessa 1 (jpg)
- Maija Pihlajamäki liittokokouksessa 2 (jpg)
- Maija Pihlajamäki (jpg)

Kuvaaja: Matti Matikainen