Jytyn nuorisovastaavat valittu

16.11.2018

Jytyn uudet nuorisovastaavat valittiin vuosille 2019 ja 2020. Nuorisovastaavat muodostavat Jytyn tulevaisuustyöryhmän, joka järjestää värikästä ja monimuotoista toimintaa, kuten tapahtumia nuorille ja opiskelijoille.

Tulevaisuustyöryhmä toimii liittohallituksen alaisena ja ohjaamana asiantuntijaelimenä, jolta liittohallitus voi pyytää lausuntoja ja selvityksiä. Työryhmä voi tehdä myös aloitteita liittohallitukselle. Tulevaisuustyöryhmässä on kaksi edustajaa jokaiselta alueelta, liittohallituksen edustaja, ja työryhmän sihteerinä toimii Jytyn nuorisotoiminnasta vastaava suunnittelija.

Tulevaisuustyöryhmä laatii toiminnastaan 2-vuotissuunnitelman, jota päivitetään vuosittain. Lisäksi työryhmä laatii suunnitelman nuorien jäsenten hankkimiseksi ja aktivoimiseksi sekä nuorien jäsenten näkyvyyden parantamiseksi liiton yhdistyksissä.

Tulevaisuustyöryhmä antaa näkemyksensä ja osaamisensa päätöksenteon ja vaikuttamisen tueksi oman sektorinsa jäseniä koskevissa edunvalvonta-asioissa ja luovat edellytyksiä Jytyn yhtenäisyydelle.

Jytyn nuoriso- ja opiskelijatoiminta on tarkoitettu alle 37-vuotiaille Jytyn opiskelija- ja nuorisojäsenille.

Tulevaisuustyöryhmään valitut nuorisovastaavat 2019-2020:

Etelä-Suomi:

• Janina Johansson (31v.), koulunkäyntiavustaja Espoosta
  • Sanna Pelli (29v.), sihteeri Espoosta

Itä-Suomi:

• Henriikka Väisänen (36v.), tietojärjestelmäasiantuntija Iisalmesta
  • Niina Tarvainen (31v.)  talouden palvelusihteeri Lappeenrannasta.

Länsi-Suomi:

• Noora Armilo (32v.), koulunkäynnin avustaja Vaasasta
  • Nea Kähkönen (35v.) sosiaali- ja toimistoalan sihteeri, Palokasta/Jyväskylästä

Pohjois-Suomi:

• Jussi Herttuala (34v.) liikunnanohjaaja Ylitorniosta
  • Heidi Pitkänen (36v.) taloussihteeri Oulusta

Lisäksi tulevaisuustyöryhmän jäsenenä toimii Jytyn liittohallituksen edustaja Niina Kankaanpää ja työryhmän sihteerinä Jytyn suunnittelija Pekka Laukkanen.

Uudistunut tulevaisuusryhmä aloittaa työnsä järjestäytymiskokouksella alkuvuodesta 2019.

Lämpimät onnittelut kaikille tulevaisuustyöryhmässä aiemmin toimineille, jatkossa toimiville sekä kiinnostusta paikkoja kohtaan osoittaneille.

> Lue lisää ja katso valittujen kuvat: Tulevaisuustyöryhmä 2019-2020

Lisätietoa alueiden nuorisovastaavien valinnasta antaa Jytyn suunnittelija Pekka Laukkanen, p. 0405759565 ja s-posti: pekka.laukkanen@jytyliitto.fi