Jytyn matkavakuutus tuo turvaa yllättävissä tilanteissa

​Jytyläisten vakuutusturva:
www.if.fi/jyty

Matkavakuutus on tarpeen, matkustitpa sitten lähelle tai kauas. Jotain odottamatonta voi sattua silloin, kun sitä vähiten odotat - joskus voi olla kyse ihan tavallisesta flunssasta, joskus voi sattua jotain suurempaakin. Ikävimmissä tapauksissa sairaus tai tapaturma vaatii pidempää sairaalahoitoa tai ainakin lääkärillä käyntiä. Ilman matkavakuutusta hoitokulut voivat nousta pilviin.

Esimerkiksi pelkästä lääkärikäynnistä Yhdysvalloissa voi joutua maksamaan jopa 400 euroa, mahataudin hoito espanjalaisessa sairaalassa saattaa ylittää 1000 euron rajan, ja jos oikein ikävästi sattuu ja tarvitset pikaisen ambulanssilennon Aasiasta hoitoon Suomeen, hinta voi olla lähes 100 000 euroa.

Ifistä otettu järjestöjäsenen matkavakuutus auttaa kaikissa tilanteissa. Jäsenkorttisi toimii matkavakuutuskorttina, joten pidä se aina mukana matkustaessasi. Kun sinulla on näyttää korttisi, sopimuskumppanit laskuttavat kulut suoraan Ifiltä eikä sinun tarvitse maksaa hoitokuluja ensin itse. Jos käytät hoitopalveluja, joiden kulut tulevat ensin sinun maksettavaksesi, muista säilyttää kuitit ja tehdä matkan jälkeen vahinkoilmoitus osoitteessa https://www.if.fi

If auttaa sinua kellon ympäri

Vahingon sattuessa voit pyytää apua Ifin hätäpäivystyksestä vuorokauden ympäri. Jos tarvitset matkalla esimerkiksi apua paikallisen lääkärin löytämiseen, hätäpäivystys auttaa sinua numerossa +358 800 1 3800. Puhelusi ohjautuvat numeron kautta Ifin henkilökorvauspalveluun.

Kun Ifin oma korvauspalvelu on kiinni, puhelut ohjautuvat kaikkina muina aikoina hätäpäivystykseen, josta saat ohjeita ja neuvoja. Tarvittaessa puhelut ohjataan SOS Internationalin hätäkeskukseen, joka auttaa sinua Ifin yhteistyökumppanina suomen kielellä, oletpa itse missä päin maailmaa tahansa.

Jytyn matkavakuutus turvaa sinua laajasti

Matkavakuutus auttaa sinua tapaturmissa ja sairauksien hoidossa. Matkustajavakuutus voi korvata myös tilanteessa, jossa matkasi peruuntuu tai keskeytyy yllättäen esimerkiksi sairastumisen vuoksi. Lisäksi If on laajentanut matkavakuutusta uudella kriisiturvalla, joka turvaa myös erilaisia kriisitilanteita matkakohteessa. Vakuutus korvaa ehtojen mukaan matkan peruuntumisen tai keskeytymisen, jos matkakohteessa sattuu terrori-isku, aseellinen selkkaus, luonnonkatastrofi tai epidemia.

Järjestöjäsenen matkavakuutuksen piiriin kuuluvat myös kanssasi matkaustavat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset. Muistathan vakuuttaa myös matkatavarasi varkaiden tai rikkoutumisten varalle. Vakuutuksen matkatavaroillesi voit hoitaa joko erillisellä matkatavaravakuutuksella tai se voi olla jo osana kotivakuutustasi.

Jos tarvitset matkustajavakuutustodistusta, esim. viisumia varten, tai tarvitset lisätietoja jäseneduistasi, ole yhteydessä Ifiin 010 19 19 19 ma–pe klo 8–20.

Varmista nämä ennen matkaa….

- Tee matkustusilmoitus ulkoministeriöön varsinkin, jos matkustat riskialttiiseen paikkaan
- Tarkista, tarvitsetko matkaa varten uusia rokotuksia
- Tarkista, että passisi on voimassa, ja ota kopio tai valokuva passistasi
- Pidä lääkkeet käsimatkatavaroissa alkuperäispakkauksissaan ja ota reseptit mukaan
- Tarkista, että jäsenkorttisi on mukana, sillä se toimii myös matkavakuutustodistuksenasi
- Jos matkakohteessasi ei ole nettiyhteyttä, tallenna puhelimeesi jo etukäteen numerot, joista saat apua vahingon sattuessa
- Lisää vinkkejä matkustamiseen löydät täältä https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/matkavakuutus/matkustaminen

Kun vahinko sattuu…

- Hakeudu lääkäriin tai sairaalaan. Ifin sopimuslääkärit löydät täältä:
- Jos tarvitset tarkempia neuvoja esimerkiksi Ifin sopimuslääkärin etsinnässä, löydät puhelinnumeron (+358 800 1 3800) myös jäsenkortistasi.
- Muista esittää jäsenkorttisi sairaalassa tai lääkärillä. Jäsenkortti toimii matkavakuutustodistuksenasi.
- Ifin sopimuslääkärit laskuttavat suoraan Ifiä. Joskus myös muut lääkäriasemat hyväksyvät matkustajavakuutuskortin maksuvälineenä.
- Jos matkavakuutuskorttia tai -todistusta ei hyväksytä maksuvälineenä, maksa kulut itse ja säilytä kuitit. Tee vahinkoilmoitus Ifin Omilla sivuilla tai käytä vahinkoilmoituslomaketta.
- Käsittelemme asiasi viipymättä, joten jää odottamaan korvauspäätöstämme ja yhteydenottoamme.

Lue lisää Jytyn jäsenen vakuutusturvasta: www.if.fi/jyty