Jytyn liittovaltuuston johtoon Jani Loponen Joensuusta – liittohallitukseen 5 uutta jäsentä

​Liittovaltuuston uusi puheenjohtaja Jani Loponen onnittelee liiton
puheenjohtajana jatkavaa Maija Pihlajamäkeä.
(Kuva aukeaa
suurena klikkaamalla kuvaa.)

Jytyn liittovaltuuston kokouksessa torstaina 24.11. valittiin valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja sekä liittohallitus. 43-jäsenisen liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin toisen kauden valtuutettu Jani Loponen Jyty Joensuu ry:stä. Loponen toimii nuoriso-ohjaajana Kontiolahden kunnassa. Valtuuston varapuheenjohtajaksi valittiin Hanna Nikupaavo Jyty Kalajoki ry:stä. Nikupaavo toimii lomatoimenjohtajana Kalajoen kaupungilla.

Liiton puheenjohtajana jatkaa seuraavan nelivuotiskauden Maija Pihlajamäki. Liittohallitukseen tulivat valituiksi päätoimisen liiton puheenjohtajan Maija Pihlajamäen lisäksi Etelä-Suomen alueelta Niina Kankaanpää (uusi) Turusta (VSSHP Jyty ry) ja Jussi Ruokonen Helsingistä (Jyty Helsinki ry). Itä-Suomen alueelta valituksi tulivat Anne Hiltunen Varkaudesta (Jyty Varkaus ry) ja Anne Saari (uusi) Kouvolasta (Jyty Kouvola ry).

Länsi-Suomen alueelta hallitukseen tulee Päivi Alho Porista (Jyty Pori ry) ja Heli Rautanen (uusi) Tampereelta  (Jyty Tampere ry). Pohjois-Suomen alueelta valittiin Aune Kumpula (uusi) Kemijärveltä (Jyty Kemijärvi ry) ja Jouni Piri Pudasjärveltä (Jyty Pudasjärvi ry).

Lisäksi uudessa hallituksessa istuvat Ismo Hoskari Alavudelta (Maatalouslomittajat ry), Virpi Kiviniemi (uusi) Kontiolahdelta (Seurakuntapuutarhurit ry) ja Olli-Pekka Kulju Turusta (Yksityisen sosiaali- ja terveyspalvelualan yhdistys TYST ry).

SEURAAVA YLEISVARAJÄSENTEKSTI LISÄTTY 28.11. Liittohallitukseen valittujen yleisvarajäseniksi valittiin neljä henkilöä, jotka ovat kutsumisjärjestyksessä: 1. Reima Haukilehto (Jyty Pohjois-Pohjanmaa ry), 2. Elina Nyman (Jyty Espoo ry), 3. Seija-Liisa Suomi (Ääneseudun Jyty ry) ja 4. Sari Korhonen (Kuopion seudun Jyty ry).

* Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty edustaa noin 55 000 kuntien, kuntayhtymien ja seurakuntien ja yksityisten palveluksessa olevaa viran- ja toimenhaltijaa. Jäsenistöstä 87 % on naisia. Jyty on STTK:n neljänneksi suurin jäsenliitto.

Lisätietoja:

Jytyn viestintäjohtaja Kari Hietamäki, puh. 040 5020115