Jytyläiset innostuivat Nenäpäivästä

Jytyläiset keräsivät Nenäpäivänä 1 774 euroa maailman lapsille. Jyty osallistui Nenäpäivään järjestämällä keräystiimin, kahvituntidiskon ja tekemällä videoita, jotka näkyvät JytyTuubissa.

​​Jytyläisillä oli mahdollisuus osallistua Nenäpäivään tekemällä lahjoitus #jytyläiset-tiimille: https://www.nenapaiva.fi/tiimit/104529​ ​

Jyty henkilökunnan kahvituntidiscon kaikki tuotot lahjoitettiin lyhentämättömänä Nenäpäivälle #jytyläiset-tiimin kautta.

Jyty osallistui Nenäpäivään tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Nenäpäivästä innostuneena Jyty haluaa olla mukana myös ensi vuonna, jolloin aktivoidaan erityisesti yhdistyksiä.

Kiitos jytyläisille Nenäpäiväkeräykseen osallistuneille!

Mikä ihmeen Nenäpäivä?

Nenäpäivän visiona on Suomi, jossa jokainen edistää maailman lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista. Nenäpäivä kerää varoja maailman lapsille pitkäkestoiseen kehitysyhteistyöhön sekä edistää globaalia oikeudenmukaisuutta viihteen ja yhteisen kansanliikkeen voimalla.

Nenäpäivä-kampanjan järjestää Nenäpäivä-säätiö, tuttavallisemmin Nenätoimisto, joka toimii kampanjatoimistona yhdeksälle järjestölle. Nenäpäivä-säätiön ovat vuonna 2004 perustaneet Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti ja Kirkon Ulkomaanapu yhdessä Ylen kanssa. Nenäpäivä-säätiön toiminnassa ovat mukana myös Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.

Valtakunnallinen Nenäpäivä-kampanja järjestetään kerran vuodessa loka-marraskuun aikana. Nenäpäivä-kampanja huipentui Suomen suurimpaan hyväntekeväisyyslähetykseen, Nenäpäivä-show'hun, Yle TV2:lla. Tänä vuonna Nenäpäivä-show oli uudistunut! Yhden suoran lähetyksen sijaan Yle TV2 oli Nenäpäivänä 10.11. koko illan Nenäkanava. Ilta alkoi Nenäpäivä-teemaisella Pikku Kakkosella ja huipentui neljään suoraan Nenäshow'hun.

Nenäpäivä-kampanja oli käynnissä tänä vuonna 26.10.–19.11.