Ohjeita mielenosoitukseen varhaiskasvatuslakia vastaan saapuville jytyläisille

24.4.2018

Huomenna, keskiviikkona 25.4. järjestetään ammattiliittojen yhteinen poliittinen mielenosoitus valmisteilla olevaa varhaiskasvatuslakia vastaan ja kokoonnutaan eduskuntatalolle mielenosoitukseen.

Missä tapaamme ja milloin?

Me jytyläiset kokoonnumme yhteen ennen mielenosoituksen alkua, alkaen klo 12.30, jolloin jaamme jytyläisille liivejä, rintanappeja, kylttejä, banderolleja ja muuta materiaalia. Kokoontumispaikaksi on suunniteltu eduskuntatalon vieressä olevaa Kyösti Kallion patsasta. Kyseinen patsas sijaitsee Mannerheimin tieltä katsottuna eduskuntatalon oikealla puolella (Mannerheimintie 32)

Ohessa vielä saapumisohjeet paikalle.

Tarkistathan viimeisimmät kokoontumisohjeet keskiviikko-aamupäivällä Jytyn nettisivuilta tai sosiaalisesta mediasta.

Miksi Jyty mukana poliittisessa mielenilmauksessa?

Jyty osallistuu mielenilmaukseen koska eduskunnan käsittelyssä oleva varhaiskasvatuslaki tuo huononnuksia päiväkotien arkeen. Lisäksi varhaiskasvatuslaki ei ratkaise nykyisiä ongelmia esim. henkilöstömitoitukseen liittyen ja se vähentää lastenhoitajien määrää päiväkodeissa.

Mielenilmauksen aika ja paikka

Mielenilmauksen aikana 25.4. kello 12-18 pääkaupunkiseudun kuntien ja Uudenmaan alueen varhaiskasvatuksessa työskentelevät Jytyn jäsenet eivät ole töissä.

Mielenilmaus koskee yksityisen ja julkisen sektorin työpaikkoja.

Mielenilmauksen yhteydessä järjestetään keskiviikkona 25.4. eduskuntatalolla kello 13–15 mielenosoitus, johon osallistuu varhaiskasvatuksen henkilökuntaa tukijoukkoineen.

Mukana tapahtumaan osallistuvina ammattiliittoina ovat Jytyn lisäksi Tehy, JHL, SuPer ja Talentia.

Nähdään huomenna runsain jytyläisin joukoin!

Mikäli sinulla on kysyttävää mielenosoituksesta tai siihen liittyvästä asiasta, ole yhteydessä:
Jytyn Etelä-Suomen alueasiamies Jarmo Raappana, p. 0500 584496
Jytyn suunnittelija Pekka Laukkanen, p. 040 575 9565