Maakuntauudistuksen muutosjohtaja vaihtuu, paikka avoimeen hakuun

Muutosjohtaja Pauli Harju on vastannut valtiovarainministeriössä uudistuvan maakuntahallinnon organisoinnista. Muutosjohtaja vaihtuu, kun Harju palaa takaisin Pohjois-Pohjanmaan liiton maakuntajohtajaksi marraskuun alussa.

Ajankohta siirtymälle on luonteva, sillä uudistuksen painopiste siirtyy maakuntauudistuksessa nyt yhä vahvemmin toimeenpanoon. Harju vastaa muutosjohtajan tehtävistä valtiovarainministeriössä vielä lokakuun puoleenväliin saakka.

Muutosjohtajan tehtävä tulee avoimeen hakuun syyskuun aikana. Muutosjohtaja työskentelee valtiovarainministeriön kunta- ja aluehallinto-osastolla. Muutosjohtaja johtaa ja sovittaa yhteen maakuntauudistuksen projektijohtajan ohjauksessa uudistuksen alueellista toimeenpanoa ja siihen liittyvää maakuntien käynnistämistä ja kehittämistä yhteistyössä maakuntien liittojen, kuntien, kuntayhtymien, valtion aluehallinnon ja perustettavien maakuntien kanssa.