Kuntapro ja Taitoa solmineet aiesopimuksen yhdistymisestä

25.6.2018

​Johtavat kuntapalveluyhtiöt KuntaPro Oy ja Kunnan Taitoa Oy (Taitoa) ovat solmineet aiesopimuksen yhdistymisestä. Tavoitteena on, että uusi yhtiö aloittaa toimintansa 1.4.2019. Siitä tulee Suomen suurin kuntien ja maakuntien johtamisen ja hallinnon tukipalveluita tarjoava yritys.

Asiakkaillemme suurempi mittakaava ja keskitetty palvelukehitys parantavat tehokkuutta, nopeuttavat uusien palveluratkaisujen käyttöönottoa ja mahdollistavat yhtiön kasvua, sanovat hallitusten puheenjohtajat Esa Lunnevuori ja Kimmo Mikander. Tavoitteenamme on entistäkin parempi asiakaskokemus.

KuntaPro ja Taitoa kattavat noin 26 % Suomen kuntien talous- ja henkilöstöpalveluista. Yhtiöiden omistaja-asiakkaina on 240 kuntatoimijaa ja tulevien maakuntien sote-toimijaa, kuten Turku, Pori, Hämeenlinna, Kotka, Kouvola, Salo ja Rovaniemi sekä Varsinais-Suomi, Satakunta, Kanta-Häme, Kymenlaakso ja Lappi.

Yhtiöt ovat vastanneet kymmenisen vuotta omistajiensa taloushallinnon, henkilöstöhallinnon ja muiden tukipalveluiden hoitamisesta ja kehittämisestä. Vuonna 2017 niiden yhteenlaskettu liikevaihto oli noin 88 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä yli 800.

Lue lisää: https://www.taitoa.fi/suomen-suurin-talous-ja-henkilostohallinnon-palveluyritys-syntymassa/