Jytyn valtuusto hyväksyi useita kiky-neuvottelutuloksia, osa jäi hallituksen hyväksyttäväksi

31.5.2016

​Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:n liittovaltuusto hyväksyi Vantaalla 31.5. pitämässään kokouksessa kilpailukykysopimusneuvotteluihin liittyvät alakohtaiset sopimukset seuraavilla Jytyn edustamilla aloilla:

Kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus (Kvtes) sisältäen myös perhepäivähoitajien liitteen, Teknisten sopimus, Avaintyönantajat AVAINTA ry:n työehtosopimus, Suomen riistakeskusta koskeva työehtosopimus, Suomen metsäkeskusta ja Metsätalouden kehittämiskeskus Tapiota koskeva työehtosopimus, Yleissopimus, Työterveyslaitosta koskeva työehtosopimus, Kevan työehtosopimus ja Partiotyönantajien työehtosopimus.

Lisäksi liittovaltuusto valtuutti Jytyn liittohallituksen hyväksymään neuvottelutulokset, jotka eivät ehtineet valmistua liittovaltuuston kokouksen päättymiseen mennessä seuraavilla sopimusaloilla:

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus, Yksityistä opetusalaa koskeva työehtosopimus, Ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten työehtosopimus, Neuvonta-alan runkosopimus, FABA osuuskunnan ja Viking Genetics Finland Oy:n työehtosopimus, Seure Henkilöstöpalvelut Oy:n vuokrattavia työntekijöitä koskeva työehtosopimus ja Energiateollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimus.

Sopimusneuvottelut Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimuksesta katkesivat tiistaina 31.5. Lue lisää: http://www.jytyliitto.fi/fi/ajankohtaista/tiedotteet/Sivut/terveyspalvelualan-unioni-ja-terveyspalvelualan-liitto-eivat-paasseet-sopuun-kilpailukykysopimuksesta.aspx

Osa hyväksyttyjen sopimusten sisällöistä on esitelty näillä sivuilla  http://www.jytyliitto.fi/fi/ajankohtaista/kilpailukykysopimusneuvottelut/Sivut/default.aspx lyhyesti keskeisiltä osiltaan. Muut vielä Jytyn hallinnon hyväksyntää vailla olevat sopimusneuvottelutulokset esitellään näillä sivuilla lähipäivinä. Sopimusten allekirjoituspöytäkirjat julkaistaan niiden valmistuttua Jytyn nettisivuilla kohdassa Työsuhde (Työehtosopimukset).