Kansainvälinen työturvallisuuspäivä (28.4.2017)

28.4.2017 6:00-23:00
Valtakunnallinen tapahtuma

Kansainvälisen työjärjestön ILOn koordinoimaa Kansainvälistä työturvallisuuspäivää vietetään 22. kerran perjantaina 28.4.2017 maailmanlaajuisesti.

Työturvallisuuskeskus TTK huomioi päivän vieton järjestämällä viisi maksutonta Tiedosta turvaa -alueseminaaria 28.4.2016 klo 8.30–12 Helsingissä, Joensuussa, Oulussa, Naantalissa ja Seinäjoella yhteistyössä aluehallintovirastojen työsuojelun vastuualueiden kanssa.

Onko työpaikallasi tehty vaarojen arviointi? Tehdäänkö turvallisuushavaintoja? Selvitetäänkö henkilöstön työkykyä ja työhyvinvointia? Toimitteko yhteistyössä työterveyshuoltonne ja vakuutusyhtiöidenne kanssa? Kansainvälisen työturvallisuuspäivän alueseminaareissa käsitellään asiantuntijoiden ja työpaikkaesimerkkien avulla, miten työpaikoilla kerättävää tietoa voi ja kannattaa hyödyntää. Mikä on sinun roolisi?

ILOn kansainvälisen työturvallisuuspäivän teemana on tänä vuonna “Optimize the collection and use of OSH data.

Kansainvälisen työturvallisuuspäivän tavoitteena on muistaa työssään menehtyneitä tai terveytensä menettäneitä työntekijöitä.

Lisätietoja, ilmoittautumiset

Kansainvälisen työturvallisuuspäivän alueseminaarit: www.ttk.fi/tyoturvallisuuspaiva

ILO Kansainvälinen työturvallisuuspäivä: www.ilo.org/safework/events/safeday/lang--en/index.htm